16 januari 2011

Korrupta domstolar, krig, splittring och revolutioner

Den tunisiska diktatorn Ben Ali tvingades fly landet tillsammans med sin familj. Det sägs att Saudi Arabien tog emot honom med öppna armar. Saudierna valde senare att bekräfta att dem har tagit emot den nu störtade diktatorn. Det verkar vara så att det tunisiska folket lyckades krossa hela systemet med mod, styrka och motivation. Det är verkligen imponerande! Samtidigt rapporteras det dock att kriminella gäng har tagit över gatorna i landets städer. Förhoppningsvis kan ett nytt ledarskap utses väldigt snart för att föra landet in i framtiden.

Det rapporteras också om liknande protester i Libyen och Jordanien.[1] Utöver Algeriet växer protesterna även mot den egyptiske diktatorn Hosni Mubarak. Störtandet av Ben Ali kom verkligen som en chock för araberna, varav många som är riktigt missnöjda med sina respektive ledare. Det finns en stor risk att protesterna snart blir lika stora i andra länder också. Så, alla intresserade bör följa utvecklingen noggrant.

Som kontrast mot situationen i Nordafrika avslutades valet i södra Sudan idag. Det talas om att en stor majoritet av väljarna är för en splittring av landet. I Storbritannien röstade 97% av exilsudaneser för en splittring.[2] Om de är så pass representativa för övriga väljare återstår det att se när slutresultatet offentliggörs, vilket sägs vara i mitten av nästa månad. Men hos många människor finns det redan en underliggande känsla på att Afrika snart kommer att få ett nytt land. Splittringen gynnar givetvis inga andra än de som lever i enlighet med mottot "Söndra och Härska". Man får gärna gissa hur många gånger man vill på vilka dessa människor kan tänkas vara. Men så svårt är det inte.

Det har ryktats länge att Israel har varit aktiv i den sudanesiska konflikten. Även USA har funnit intresse i landet som har enorma mängder naturtillgångar. Sudan har också orsakat instabilitet i regionen och stärkt de korrupta arabdiktatorerna då konflikten fungerade lite som en avledningsmanöver. Det finns också en djupare sida av konflikten, som på sätt och vis reflekterar den övriga världen, med motsättningar mellan kristna och muslimer. Vill man jämföra kan man ta en titt på Europa där Kristendomen, mot sin vilja, ställs emot Islam och muslimer. Det här är egentligen inget vare sig de kristna eller muslimer vill. Det är som konflikten mellan shiia- och sunnimuslimer i Irak - de utsattes för så pass många terrorattentat att de började hata varandra. Sudan har också drabbats av terrordåd, med ofantliga dödstal både bland kristna och muslimer. Terrorism är inget vanliga människor använder sig av. Terrorism är snarare organiserad brottslighet som skumma stater och företag deltar och investerar i.

Fortsätter man med temat "Söndra och Härska" hamnar man oundvikligen förr eller senare i Libanon, som imorgon måndag troligtvis kommer att få se produkten av det STL har sått under de senaste månaderna. Specialdomstolen för Libanon (STL) förväntas då åtala Hizbollah.[3] Tidigare sade man att det skulle ske igår lördag, men ni som läst denna blogg länge vet nog vid det här laget att STL alltid skjuter upp åtalet. Men någon gång måste de sluta göra det. Så, imorgon kan situationen i Libanon återigen flamma upp. Det blir inget krig tror jag, men det är ju vad USA och Israel förväntar sig.

Sionisterna pressar verkligen STL för att åtala Hizbollah. De hoppas nämligen att de pro-västliga ledarna i landet ska börja slå på samma krigstrummor som sionisterna slagit på i många år nu. Å andra sidan kommer det rapporter från Libanon om att oppositionen snart kanske bildar en ny regering med upp till 70% av mandaten i parlamentet. Om de lyckas är STL-projektet onekligen ett misslyckande. Men även utan en ny regering tror jag att STL misslyckas. De pro-västliga ledarna är alltför svaga och på väg att överges av sina allierade. Många har också börjat tveka på sina allierade i Washington D.C, Paris, Riyadh och Tel-Aviv.

Ikväll tänker Hizbollahledaren Sayyed Hassan Nasrallah hålla ett till TV-sänt tal för att diskutera de senaste händelserna. Han har en förmåga att skapa förstånd bland libaneserna, så jag tror att landet kommer att vara mer enat än någonsin när STL publicerar sin rapport imorgon, förmodligen. Man kan nog lätt konstatera att den arabiska världen är i gungning just nu. Tunisien kan få ett nytt ledarskap som för en gång skull är bra för sitt folk, och även för palestinierna. Den arabiska världen har tröttnat på ockupationsregimen Israel, och vill mycket gärna se en förändring. 2011 är det året då många talade om ett stort krig i Mellanöstern. Men jag tror att 2011 kan vara det året då diktatorer faller, och banar väg för ett Mellanöstern där folket styr sig själva och inte av USA och Israel.

Jag tror att araberna kommer att enas mer under den kommande tiden. I slutändan tror jag att sudaneserna kommer att skämmas lite för att de tänkte på splittring. Människor i hela världen måste börja tänka på att försöka komma överens med varandra, istället för att bygga murar och stängsel. När folk enas förlorar även terroristerna sin motivation då deras försök är förgäves och utan resultat...



24 kommentarer:

  1. Israel styr inte mellanöstern. Israel är ett litet putteland som resten av mellanöstern knappt talar med. Man kan inte styra sin omgivning om inte omgivningen går att tala med. Tyvärr. Det är en illusion i din och mångas tankevärld. Förhoppningsvis får Tunisien en demokratisk ledning som respekterar yttrandefrihet (alltså inte sharia), men det är nog för mycket att hoppas på då det är ett muslimskt land. Det blir nog inte bättre än så här...

    SvaraRadera
  2. Du har tydligen glömt bort Hosni Mubarak och ett antal arabkungar.

    Varför skulle sharia inte respektera yttrandefriheten? Det var ju den självaste profeten Muhammed (frid över honom) som försvarade ärligheten och sanningen.

    SvaraRadera
  3. Nej, jag vet att Israel har fredsavtal med Egypten, men mycket mer än så är det inte. Israel och Egypten är inte bästa vänner för det, och Israel styr definitivt inte Egypten på något sätt.

    "Det var ju den självaste profeten Muhammed (frid över honom) som försvarade ärligheten och sanningen."

    Muhammed försvarade ärligheten och sanningen? Han uppmanar ju muslimer i sina skrifter att det är okej att ljuga för andra människor om sin islamska tro. Kan man inte stå upp för sin tro i alla lägen i livet så är det uppenbarligen en tro man inte är villig att gå i döden för, och därigenom inte värt någonting.

    Du som uppenbarligen är muslim känner säkerligen till taqqiyah.

    Nåjo, Sharia kan inte respektera yttrandefriheten eftersom man inte får kritisera Muhammed eller koranen. Om man inte kan kritisera det som uppenbarligen ska styra samhället så har man inte yttrandefrihet.

    I Shariabetonade länder finns bara yttrandefri hets. Man hetsar upp varandra på grund av en teckning som påstås föreställa Muhammed som en hund. Pinsamt!

    SvaraRadera
  4. Du vet antagligen inte vad som har hänt vid Rafah-gränsöppningen. Jag skulle vara förvånad om du ens har hört talas om den. Men jag förväntar mig inte mycket.

    Du får gärna hänvisa till någon källa om vår profet, för jag har tonvis med hadither som väntar på att bemöta ditt påstående.

    Myten om "Taqqiyah" är det enda inkompetenta skojare känner till nu för tiden. Varför inte lära er något om varför muslimer ber 5 gånger om dagen?!

    Yttrandefrihet handlar inte riktigt om att man ska kritisera sina ledare, utan snarare att ifrågasätta deras beslut. I Islam får man inte förnedra någon, hur mycket icke-muslimer än klagar. För att man ska kunna behålla en frihet måste man kunna respektera rätten till den. Går man runt och förnedrar människor har man antagligen ingen sådan frihet.

    Det är pinsamt att människor år 2011 fortfarande inte lärt sig grunderna i Islam.

    SvaraRadera
  5. Jag vet var Rafah ligger. Nej, jag vet inte specifikt vad du menar skulle ha hänt där. Har det hänt något nu i dagarna eller vad menar du? Med så vaga antydningar så kan jag bara gissa vad du menar, men det tänker jag inte göra.

    "Du får gärna hänvisa till någon källa om vår profet, för jag har tonvis med hadither som väntar på att bemöta ditt påstående."

    16:106
    Den som förnekar Gud efter att ha antagit tron - inte den som är utsatt för tvång, fastän hans hjärta förblir tryggt i sin övertygelse, utan den som frivilligt öppnar sig för otron - sådana [människor] ådrar sig Guds vrede och ett hårt straff väntar dem.

    Mot det ställer jag istället vad bibeln säger om samma sak: "Var alltså inte rädda: ni är mer värda än aldrig så många sparvar. Var och en som känns vid mig inför människorna, honom skall jag kännas vid inför min fader i himlen. Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall jag förneka inför min fader i himlen."

    Där snackar vi att stå upp för sin tro i vått och torrt!

    "Myten om "Taqqiyah" är det enda inkompetenta skojare känner till nu för tiden. Varför inte lära er något om varför muslimer ber 5 gånger om dagen?!"

    Det är klart att du kallar det en myt för en "otrogen". Det är ju okej enligt koranen att ljuga. Och om du inte håller med om det så visa det isåfall utan att ljuga.

    Yttrandefrihet handlar om att man ska kunna kritisera koranen, islam, nazism, demokrati, partier, människor som påstår sig (utan andra vittnen till det) ha mött änglar och fått ett budskap från gud som hela världen ska följa, staten, samhället, mm..

    Att kritisera muhammed (skriver med litet m då han mest bidragit till död och hat här i världen) är inte att förnedra någon. Han är död sedan länge och man måste kunna kritisera hans texter precis som vilka andra texter som helst. Det som inte tål att kritiseras måste innehålla så mycket hål att man därför är rädd att kritisera det.

    Det är tråkigt att muslimer 2011 är så ofria att de inte vågar kritisera dess grundare och hans maktambitioner.

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte att du mår bra. Man kan inte referera till vilken översättning som helst. Man måste hänvisa till en källa. Dessutom vet varenda vettig människa att Gud kommer att döma oss under Domedagen. Alla religioner bekänner sig till detta, även Kristendomen. Men visst, vill man försköna en religion medan man smutskastar den andra kanske man inte bryr sig så mycket.

    "Taqiyyah" är en islamofobisk skapelse, skapad av sionisterna själva i syfte att skapa misstro mot Islam. Att ljuga är en synd även i Islam.

    Det finns ingen anledning att kritisera Islam. Alla människor som läser Koranen kan innerst inne acceptera den, men det finns en liten skara människor som ändå inte gör det.

    Vad som händer här är att du och många andra vill håna vår profet. Det handlar alltså inte bara om kritik mot Islam i sig. Hån och förnedring är två saker muslimer verkligen inte accepterar. Lev med det!

    SvaraRadera
  7. "Jag tror inte att du mår bra."

    Ja, jag är förkyld.. hur visste du? Men det brukar gå över så det är inte hela världen. Hur mår du själv?

    "Man kan inte referera till vilken översättning som helst. Man måste hänvisa till en källa."

    Så du menar att det inte står så i koranen?

    "Dessutom vet varenda vettig människa att Gud kommer att döma oss under Domedagen. Alla religioner bekänner sig till detta, även Kristendomen."

    Vet och vet.. det handlar väl ändå om en tro, en övertygelse om det man inte ser? Muslimer tror på en domedag, och kristna tror på en domedag.. so what? Vad har det med saken att göra?


    ""Taqiyyah" är en islamofobisk skapelse, skapad av sionisterna själva i syfte att skapa misstro mot Islam. Att ljuga är en synd även i Islam."

    Visa det med citat från koranen är du snäll.

    "Det finns ingen anledning att kritisera Islam."

    Självklart inte för en upp till öronen övertygad muslim utan kritiskt tänkande, för resten av världen däremot, muslimer som icke-muslimer. Och även om det inte finns någon anledning så ska det vara möjligt, lagligt och fritt för vem som helst att kritisera det som står i koranen och vad muhammed sagt. Precis som det ska vara möjligt, lagligt och fritt att kritisera evolutionsteorin, evangelierna, regeringen, mm... det som inte tål kritik kan man lika gärna lägga ner.

    Om koranen/muhammed får kritik så är det väl bara att bevisa att kritiken är fel. Bättre det än att mordhota människor, bränna flaggor och begå terroristattentat mot otroende. Eller hur?

    "Vad som händer här är att du och många andra vill håna vår profet."

    Jag vill inte håna någon. Det har du fått om bakfoten. Däremot vill jag att både du och jag ska ha yttrandefrihet. Jag är villig att kämpa och dö för att du ska ha yttrandefrihet.. kan du säga detsamma om mig, även om jag kritiserar koranen och muhammed när jag använder den?

    SvaraRadera
  8. Varsågod, kritisera Islam. Gå och läs Koranen. Sen kom och diskutera.

    Problemet är att du inte bryr dig om att ha friheten att kritisera Islam. Du vill ha friheten att håna den, och förnedra alla världens muslimer. Du vill ha rätten att bråka. Det är det som stör mig.

    Folk gav fan i vad Islam stod för för inte så alldeles länge sedan. Inte bara det, vi uppmuntrades att hylla Mujahedin i Afghanistan just för att de kämpade mot Sovjetunionen. Det är EXAKT vad ni vill ha, en massa muslimer som utkämpar ERA krig.

    Nu plötsligt är det "fel" på Islam. Jag förstår inte hur man lyckades mobilisera alla dessa skitsnacks-"profeter" som säger sig vara "oroade över islamiseringen". Men jag antar att det är relativt lätt att mobilisera får, för det är just vad islamofober är, får.

    Inte nog med det, västvärlden ockuperar den muslimska världen. Palestina, Irak och Afghanistan är några av de länder som fått vittna "demokratiseringen". Samtidigt flyr civila människor från krig, terror, ockupation och elände och får istället hånas av icke-muslimer här i Europa. När de slår tillbaka och kräver att fåren slutar med det börjar fåren åberopa yttrandefriheten. Samtidigt får muslimer inte ens få komma till tals. Nej, de som vet mest om Islam är icke-muslimska "experter" som verkar bo hos SVT, Aftonbladet och TV4. Istället för att referera till imamer och andra lärda muslimer vill fåren lyssna på vad krigshetsare har att säga.

    Jag säger så här. Kritisera Islam. Varsågod. Jag behöver inte veta om någon väljer att ta den vägen. Men du kan åtminstone läsa på och vara logisk i din uppfattning. Det är inte sällan muslimer anklagas för att bete sig barbariskt, samtidigt när tidningarna är fyllda med västvärldens brott mot den övriga världen.

    Om du tror att Islamhetsare skulle ha rätt en endaste gång tar du verkligen fel. Koranen har förutsett de händelser som äger rum idag.

    SvaraRadera
  9. "Varsågod, kritisera Islam. Gå och läs Koranen. Sen kom och diskutera."

    Den läste jag på utedasset i somras, så det behöver jag inte göra igen. Jag vet vad som står där i, vilket hat och vilken hets det finns mot alla icke-muslimer.

    "Problemet är att du inte bryr dig om att ha friheten att kritisera Islam. Du vill ha friheten att håna den, och förnedra alla världens muslimer. Du vill ha rätten att bråka. Det är det som stör mig."

    Det som stör mig är att du lägger ord i min mun. Jag har aldrig sagt att jag vill håna islam eller förnedra muslimer. Jag vill ha rätt att kritisera islam, muhammed och koranen utan att riskera att få en muslimmobb efter mig som hotar att döda mig och min familj.

    "Det är EXAKT vad ni vill ha, en massa muslimer som utkämpar ERA krig."

    Vilka är "ni" som du talar om? Med vilken grupp människor blandar du mig samman med? Du vet inte ens vem jag är. "VÅRA" krig? Du vet väl om att det står oerhörda mängder om hur man ska kriga i koranen? Det är ju en handbok för allt, och väldigt mycket en handbok för krig mot ickemuslimer.

    "Nu plötsligt är det "fel" på Islam. Jag förstår inte hur man lyckades mobilisera alla dessa skitsnacks-"profeter" som säger sig vara "oroade över islamiseringen"."

    Muslimer har själva visat hur oroade övriga världen behöver vara för islamisering. Alla 16000 islammotiverade terrordåd sedan den 11/9 2001 vittnar om det som orskar det du tycker om att kalla för "islamofobi". Ett ord som används för att kväsa all debatt och kritik mot islam som rasistisk. (muslimer är ju inte en ras, så det kan aldrig handla om rasism när man kritiserar islam och muhammed).

    "Inte nog med det, västvärlden ockuperar den muslimska världen."

    Eh, nej. Det är en tankekonstruktion i din hjärna.

    Palestina styrs av envåldshärskarna Hamas. Irak däremot är på god väg att bli en demokrati, bara de inte funderar på att införa Sharialagar i sitt land.

    Afghanistan får man ge tid. De kommer förhoppningsvis bli ett fritt och demokratiskt land bara talibanerna försvinner.

    "Nej, de som vet mest om Islam är icke-muslimska "experter" som verkar bo hos SVT, Aftonbladet och TV4. Istället för att referera till imamer och andra lärda muslimer vill fåren lyssna på vad krigshetsare har att säga."

    Ge gärna ett exempel på det. Jag har aldrig hört talas eller sett något sådant på de källor du talar om. Däremot rent antisemitiska artiklar i Aftonbladet.

    "Det är inte sällan muslimer anklagas för att bete sig barbariskt, samtidigt när tidningarna är fyllda med västvärldens brott mot den övriga världen."

    Tidningarna är fyllda med terrordåd av muslimer. Senast i förrgår dödade muslimer en massa ryssar på en flygplats. Var hamnar dessa muslimer efter döden tror du?

    "Koranen har förutsett de händelser som äger rum idag."

    Haha! :) Det kan du intala dig!

    SvaraRadera
  10. Men du HÅNAR Islam just nu! Är du så självgod att du knappt begriper dig på det du skriver?

    Du kan knappt heller politik. Hamas valdes i ett demokratiskt val. Det är meningslöst att försöka diskutera med någon som föddes i morse.

    SvaraRadera
  11. "Men du HÅNAR Islam just nu! Är du så självgod att du knappt begriper dig på det du skriver?"

    Nej, jag kritiserar islam, och du har inget att komma med till dess försvar annat än att du anklagar mig för att håna.

    "Du kan knappt heller politik. Hamas valdes i ett demokratiskt val. Det är meningslöst att försöka diskutera med någon som föddes i morse."

    Enda anledningen att du kallar mig för saker och säger att jag är född i morse är för att du vill sätta dig över mig, inte med diskussion och argument, men genom att försöka nedvärdera mig. Använd riktiga argument istället och sluta hitta på.

    Vet du om att Hitler och Nazistpartiet han tillhörde valdes i demokratiskt val. Det är inte valet som är det viktigaste i en demokrati. Man kan inte göra vad man vill bara för att man haft ett "demokratiskt" val. Vad hände efter valet i Gaza? Jo, Hamas politiska motståndare kastades från hustak och dödades. Det hör inte hemma i en demokrati att man dödar sina politiska motståndare. Tänk efter lite innan du skriver!

    SvaraRadera
  12. "Den läste jag på utedasset i somras, så[...]"

    Det är så du skriver om Koranen. Måste jag repetera att du försöker håna oss muslimer så mycket du bara kan?

    Jag behöver inte ens argumentera med dig. Du uppvisar stora kunskapsluckor både i religion och i politik. Först och främst, ENDAST sionister jämför nazisternas valseger 1933 med Hamas 2006. Det är nämligen ENBART sionister som argumenterar EMOT demokratin på detta vis. Jag ska tala om för dig att tyskarna var riktigt urförbannade på de skadestånd de fick betala efter första världskriget. Att sionister sedan tog över landets banker gjorde saken bara mycket värre.

    Det du påstår om Hamas har dess motståndare själva påstått. Hamas har visserligen använt övervåld mot sina politiska motståndare (Fatah), men man ska passa sig för överdrifter.

    Du påstår sedan att muslimer ligger bakom alla dessa terrordåd. Jag ska påminna dig om att de allra flesta offer är faktiskt muslimer. Det är nästan bara muslimska länder som drabbas av terrorism, som stöds av wahhabiter vilka i sin tur är lierade med sionister.

    Det finns faktiskt en skara människor som tycker att alla muslimer som ej bekänner sig till den wahhabitiska ideologin måste dödas.

    SvaraRadera
  13. "Det är så du skriver om Koranen. Måste jag repetera att du försöker håna oss muslimer så mycket du bara kan?"

    Eh.. jag läste koranen på dasset i somras. Jag läser saker på dass, inte för att håna någon, utan för att jag har en stund över att fördjupa mig i olika typer av texter. Och nej, jag använde inte koranen som dasspapper. (Hade inte gått eftersom jag läste den på en iPod. Du är för lättstött gosse om du ser varje uttalande av en ickemuslim som ett hån.

    "Först och främst, ENDAST sionister jämför nazisternas valseger 1933 med Hamas 2006."

    Endast en muslim kallar sina meningsmotståndare för sionister.

    "Jag ska tala om för dig att tyskarna var riktigt urförbannade på de skadestånd de fick betala efter första världskriget."

    Ja, du var där på plats, eller hur? Tyskarnas situation var rätt hopplös, och nazisterna drog i rätt växlar för att få folket med sig. Men du menar alltså att nazisterna gjorde rätt som försökte utrota judarna?

    "Det du påstår om Hamas har dess motståndare själva påstått. Hamas har visserligen använt övervåld mot sina politiska motståndare (Fatah), men man ska passa sig för överdrifter."

    Så då ser du mellan fingrarna på Hamas övervåld? Det är klart, så länge man har på sin agenda att kasta judarna i havet så är allt övervåld och alla odemokratiska medel tillåtna i dina ögon. Det är så det låter.

    "Du påstår sedan att muslimer ligger bakom alla dessa terrordåd. Jag ska påminna dig om att de allra flesta offer är faktiskt muslimer. Det är nästan bara muslimska länder som drabbas av terrorism, som stöds av wahhabiter vilka i sin tur är lierade med sionister."

    Ja ja, självklart. Skyll allt på judarna. Den ramsan har gått i årtusenden och det är så lätt att skylla på någon annan när man själv har problem. Wahhabiter/muslimer hämtar sina teser, regler och förhållningssätt från koranen, och det är ett religiöst obligatorium att hata kristna och judar om man tillhör den inriktningen. Så knappast är de allierade med några "sionister". Dra upp huvudet ur sanden och se verkligheten omkring. Du ljuger för dig själv när du hela tiden skyller allt på judarna.

    Men återigen, tunisien, och nu även egypten riskerar att byta en diktatur mot en annan. Någon demokrati tror jag inte i något av fallen. Demonstranterna kommer att utnyttjas av islamisterna i de båda länderna och så småningom har vi tre stycken "Iran" i vår värld. Sorgligt nog.

    SvaraRadera
  14. Jag ser knappast läsning på ett dass som "fördjupning" eller filosofiskt. Dessutom låter det hånfullt när du i början lät bli att förklara det mer.

    Tyskland upplevde världens värsta hyperinflation någonsin. Man behöver nog knappast vara där för att fatta att det är illa.

    Hamas övervåld? Ja vad neutral du är som kramar Israel och alla som kramar Israel. En stor och trevlig apartheidfamilj...

    Nej det här handlar inte om att skylla ifrån sig. Hade jag velat skylla ifrån hade jag knappast skapat en blogg. Det här handlar om att identifiera och analysera problem, vilket många människor trots allt gör i det vardagliga livet. Jag förstår inte heller din argumentation om att muslimer skulle hata kristna och även judar. Du verkar ha köpt en världsbild som inte existerar. Dåligt köp måste jag konstatera.

    Wahhabiter råkar vara sionisternas bästa vän, oavsett om de ber till Gud 5 ggr om dagen eller ej. Tro ligger mellan Gud och en människa, men politiska handlingar drabbar oss alla direkt.

    Du verkar inte heller förstå demokrati-konceptet. Din demokrati behöver ju inte vara andras demokrati. Om egyptierna nu röstar fram ett islamiskt parti lär du och majoriteten av västerlänningarna ändå ifrågasätta valet, precis som det var med Hamas. Endast när Israelkramande skojare blir valda jublar det korrupta systemet i väst...

    SvaraRadera
  15. "Jag ser knappast läsning på ett dass som "fördjupning" eller filosofiskt."

    Saker och ting blir vad man gör dem till. Har man inte ett bibliotek att sitta i så tar man vad man haver.

    "Tyskland upplevde världens värsta hyperinflation någonsin."

    Vilket inte var judarnas fel.

    "Hamas övervåld? Ja vad neutral du är som kramar Israel och alla som kramar Israel. En stor och trevlig apartheidfamilj..."

    Hamas använder övervåld mot politiska motståndare (Fatah bl.a.) och bedriver ett lågintensivt krig mot sitt grannland Israel från Gaza. Det regnar missiler från Gazaremsan varje dag från denna "demokratiska" entitet som du verkar se dem som.

    "Jag förstår inte heller din argumentation om att muslimer skulle hata kristna och även judar. Du verkar ha köpt en världsbild som inte existerar. Dåligt köp måste jag konstatera."

    Du skriver själv om "sionisterna" (som du använder som pk-ord för att du inte kan skriva judarna rakt ut) hela tiden i negativa ordalag, så är det konstigt om jag tror att du och din trosfränder hatar judar.

    "Wahhabiter råkar vara sionisternas bästa vän, oavsett om de ber till Gud 5 ggr om dagen eller ej. Tro ligger mellan Gud och en människa, men politiska handlingar drabbar oss alla direkt."

    Islam handlar inte om en personlig tro eller relation med gud. Det handlar om en underkastelse där man inte får ställa svåra/besvärliga frågor till de religiösa ledarna. Det är dessutom en religion som ska täcka in alla områden i livet, så också politik och krig. Dessutom har man en ickegudom som störste idol och auktoritet som man säga frasen "fvmh" varje gång man uttalar hans namn.

    Jag har nog bättre koll på demokratikonceptet än vad du har. Nej, demokrati behöver inte se ut på samma sätt överallt. Men, den måste ändå ha vissa grundläggande element gemensamt för att det ska kunna kallas demokrati. Till exempel måste man tillåta oppositionspartier att existera, yttrandefrihet, medborgerliga rättigheter, och jämlikhet mellan kön... bland annat.

    "Endast när Israelkramande
    skojare blir valda jublar det korrupta systemet i väst..."

    Där har vi det igen. Ett påhopp på den enda demokratin i mellanöstern. Jag hoppas verkligen att Egypten blir ett demokratiskt land. Jag tror inte att det blir så, men hoppas det verkligen. Inte minst med tanke på den koptiska minoriteten som riskerar etnisk rensning med ett islamistiskt styre i Egypten. Jag hoppas även att Tunisien utvecklas till en ordentlig demokrati. Och jag tror även att Israel vill se riktiga demokratier i sin närhet. Demokratier har nämligen aldrig gått i krig mot varandra genom historien. Men demokrati är mer än att lägga en valsedel i en urna.

    SvaraRadera
  16. Saker och ting kan vara lättare, men vissa människor gillar att provocera bloggare tydligen.

    Faktiskt, de länder som skuldsatte Tyskland var just sionisterna i USA, Frankrike och Storbritannien. Behöver nödvändigtvis inte vara judar, men de flesta sionister råkar vara det faktiskt.

    Fatah fick stöd från Israel och västvärlden för att tvinga bort det demokratiskt valda Hamas från makten. En stat har ju rätten att skydda sig när det har folkligt stöd. Dessutom har palestinierna rätt att kämpa för sitt land. Det är Israel som begår alla dessa brott.

    Sionister är sionister, hur mycket du än klagar om antisemitism. Ska vi börja klaga på marsianerna, med tanke på att du stör dig?

    Islam handlar om underkastelse till Gud, och ingen annan. Underkastelse är tro, eftersom den är frivillig!
    Man får visst kritisera religiösa ledare, men man kan inte göra som du gör och håna dem bara för att man inte håller med. Man måste ARGUMENTERA om man finner att något inte stämmer.

    Demokrati är något folket väljer, och inte västvärlden. Det finns oppositionskrafter i alla länder som sionisterna inte kontrollerar.

    Israel är så långt borta från demokrati att du lätt kan få plats med en hel galax emellan. Att kalla Israel för "demokratisk" är att spotta på alla demokratikämpar världen över. Punkt slut.

    SvaraRadera
  17. "Saker och ting kan vara lättare, men vissa människor gillar att provocera bloggare tydligen."

    Du menar väl att vissa bloggare gillar att provocera människor?

    "Faktiskt, de länder som skuldsatte Tyskland var just sionisterna i USA, Frankrike och Storbritannien. Behöver nödvändigtvis inte vara judar, men de flesta sionister råkar vara det faktiskt."

    Eh.. du upprätthåller en falsk världsbild där en entitet med okända namn kallad "sionister" styr allt och alla. Du verkar ha en annan definition på sionist än den sionisterna själva har.

    Versaillefreden var väldigt hård mot tyskarna, men de som förhandlade fram villkoren var segrarmakterna i första världskriget. Storbritanniens premiärminister David Lloyd George, Frankrikes konseljpresident Georges Clemenceau, Italiens konseljpresident Vittorio Emanuele Orlando och USA:s president Woodrow Wilson var de som förhandlade fram villkoren. De var definitivt inga judar eller sionister.

    "Fatah fick stöd från Israel och västvärlden för att tvinga bort det demokratiskt valda Hamas från makten. En stat har ju rätten att skydda sig när det har folkligt stöd. Dessutom har palestinierna rätt att kämpa för sitt land. Det är Israel som begår alla dessa brott."

    Visa gärna på vilket sätt Israel och "västvärlden" stödde Fatah i denna aktion att få bort Hamas från makten. Konkret stöd alltså? Eller vad menar du med "stöd"? Självklart vill Israel inte att Palestina styrs av människor som har som agenda att kasta judarna i havet.

    "Sionister är sionister, hur mycket du än klagar om antisemitism. Ska vi börja klaga på marsianerna, med tanke på att du stör dig?"

    Berätta vem det är du klagar på istället för att benämna en osynlig massa för "sionister" och anklaga denna för alla världens brott. Om du klagar på att människor klumpar ihop muslimer som terrorister så kanske du ska ta bort bjälken i ditt eget öga.

    "Islam handlar om underkastelse till Gud, och ingen annan. Underkastelse är tro, eftersom den är frivillig!
    Man får visst kritisera religiösa ledare, men man kan inte göra som du gör och håna dem bara för att man inte håller med. Man måste ARGUMENTERA om man finner att något inte stämmer."

    Jag har inte hånat någon.

    "Israel är så långt borta från demokrati att du lätt kan få plats med en hel galax emellan. Att kalla Israel för "demokratisk" är att spotta på alla demokratikämpar världen över. Punkt slut."

    Nej, där har du fel. Israel är en demokrati enligt alla definitioner av demokrati. Gaza, Iran, och Nordkorea är däremot inga demokratier, oavsett vad de själva påstår.

    Och därmed basta!

    SvaraRadera
  18. Är du säker på att de inte var sionister. Bl.a. Woodrow Wilson pressade verkligen på den amerikanska kongressen att gå med i Förenta staterna, och därmed bidra till att närma sig 'Den Nya Världsordningen'.

    De Palestinska Myndigheterna på Västbanken har byggt en armé av poliser som samarbetar med israeliska ockupationssoldater. Det är som du säger, sionisterna vill att palestinierna (och den övriga världen) att acceptera att en tyrannisk regim ockuperar mark och har ihjäl människor.

    Återigen, sionister är sionister. Får du tag på en sionist spelar det ingen roll vad han/hon heter. Nu när Hosni Mubarak börjar vackla är sionisterna redo att uppoffra honom för att ge plats till en ny och fräschare pro-sionist.

    Israel är ingen demokrati. Om Israel vore det, hade alla andra länder varit fullständiga demokratier i jämförelse. Vilket inte går.

    SvaraRadera
  19. "Är du säker på att de inte var sionister. Bl.a. Woodrow Wilson pressade verkligen på den amerikanska kongressen att gå med i Förenta staterna, och därmed bidra till att närma sig 'Den Nya Världsordningen'."

    Eh, nu får du ge dig. Du tror uppenbarligen att "Sion vises protokoll" är något som sionisterna följer när du talar om "den nya världsordningen". Det har varit fullständigt klart i snart hundra år att dokumentet är fullständigt fejk och att de inte har någonting med judarna eller "sionisterna" att göra. Judarna försöker inte ta över världen. Sionisterna är en nationalistisk rörelse med en dröm om att få leva i en judisk stat. Efter årtusenden med förföljelser av judar världen över var det inte konstigt att den sionistiska rörelsen startade. Men "sion vises" som enbart muslimer verkar tro på numera är en förfalskning och en dålig ursäkt för muslimer att föra krig mot staten Israel.

    "Sionisterna vill att palestinierna (och den övriga världen) att acceptera att en tyrannisk regim ockuperar mark och har ihjäl människor."

    Nej, det är inte så, och det har verkligheten visat. De har gett ifrån sig mark gång på gång för att få leva i fred. Hade de velat ha land hade de behållit Sinai, och inte utrymt Gazaremsan, och inte lämnat södra Libanon. De vill ha fred, och har visat gång på gång att de vill ha det. Men så länge deras grannar hatar deras existens kommer de att försvara sig mot angrepp - Helt rättfärdigt och riktigt.

    "Återigen, sionister är sionister. Får du tag på en sionist spelar det ingen roll vad han/hon heter. Nu när Hosni Mubarak börjar vackla är sionisterna redo att uppoffra honom för att ge plats till en ny och fräschare pro-sionist."

    Du är skrattretande. Dina "sionister" är återigen en osynlig massa som ingen verkar ha sett, men ändå styr de världen!? Drick ett glas vatten och läsa något annat än Hamas stadgar så kanske du ser sanningen.

    "Israel är ingen demokrati. Om Israel vore det, hade alla andra länder varit fullständiga demokratier i jämförelse. Vilket inte går."

    Israel är en demokrati. Läs på.

    SvaraRadera
  20. Det är just därför du har fel, just för att du ignorerar Talmud. Talmud skrevs av sionisterna, och i den erkänner(!) dem att dem vill ta över hela världen. ZOG må vara skitsnack, men det spelar ingen roll. Sionister är redan öppna med att de behandlar andra människor som skit. Har du hört talas om ordet "goyim"? Det betyder "djur" eller "icke-mänsklig" och beskriver enligt sionisterna alla icke-judar. D.v.s. om du inte är en jude är du inte en människa i sionisternas ögon. Det är vad Talmud säger.

    Sionisterna kontrollerar redan halva världen. Varför skulle de vilja drömma om att bara ha Palestina, nu när de styr USA och hela denna kedja som följer nedför från Washington?

    Israelerna har aldrig visat vilja att ha fred. De har lämnat mark av rädsla. De lämnade Sinai för att de var rädda för en till motattack från egyptierna om de inte gav eftergifter. De lämnade Libanon för att Hizbollah höll på att utplåna dem. De lämnade Gaza-remsan för att hela världen visste exakt vad som pågick där. Israelerna visste att om de lämnade Gaza-remsan, skulle världen lämna dem ifred.

    Jag ser ingen "massa", utan ett gäng människor som springer ärenden åt Djävulen. Det är du som inte klarar av att identifiera sionister. Jag har redan gett dig ett namn. Hosni Mubarak. Ändå vill du tydligen att jag ska namnge varenda Satansdyrkare på planeten. Är det inte ett allt för tufft krav, anser du?

    Nej, Israel är ingen demokrati. En demokrati ockuperar inte. En demokrati mördar inte urinvånare. En demokrati har inte apartheidlagar. En demokrati angriper inte sina grannar för det minsta lilla. En demokrati satsar på ekonomin, men israelerna stjäl hellre!

    SvaraRadera
  21. Sorry Ibrahim, men du har blivit totalt överkörd av Yesnoyesno.

    Han/hon har verkligen lyckats visa
    hur svart-vit din världsbild är. Samtidig som du inte kunnat ge många raka svar utan istället kommit med det ena påhoppet efter det andra.

    Onda handlingar kan i din värld per definition alltid kopplas till sionister, oavsett om det krävs helfreakade konspirationsteorier för att få ihop det.

    Skrattretande att du samtidigt klagar på att islam behandlas fördomsfullt och onyanserat!!

    SvaraRadera
  22. Yesnoyesno's inlägg behandlar jag numera som skräppost av den anledningen att den personen vägrar lyssna på mina argument. Det är precis samma sak med dig.

    När jag lyckas visa att både han/hon och du har fått det hela om bakfoten börjar ni justera era åsikter för att senare pumpa ut den på debatterna. Min erfarenhet säger att det är just detta sionister håller på med till vardags - justera åsikter tills den andre ger upp.

    Vad de allra flesta människor misslyckas med att förstå är att det har alltid funnits en kamp mellan religionerna och Satans-dyrkare. Denna kamp har pågått sedan Judendomens begynnelse. Att skolsystemet idag är så anpassat till att glömma människans historia är en annan femma, men en riktig tragisk sådan. Vi har ändå trots allt alla internet hemma, så man kan faktiskt söka ny kunskap på egen hand. Men du får gärna fortsätta fundera över varför jag förundras över att så få människor faktiskt utnyttjar internet till fullo.

    SvaraRadera
  23. "Yesnoyesno's inlägg behandlar jag numera som skräppost av den anledningen att den personen vägrar lyssna på mina argument. Det är precis samma sak med dig."

    Jag lyssnar på dina argument och bemöter dina argument med motargument mannen. Men du verkar bara vara intresserad av att framstå som någon slags "vinnare" i diskussionen, och när du inte lyckas med detta, så tystar du ned dina kritiker. Precis så som islam gjort i alla århundraden och gör än idag. Kritik får inte synas eller höras mot varken islam, koranen eller muhammed, den som kritiserar ska döden dö enligt islam.

    Se bara på reaktionerna på muhammedkarikatyrerna och rondellmuhammed. De gjordes på grund av att det inte får kritiseras. Och oj vad rätt de hade. De mordhotas titt som tätt, utsätts för attentat, och var nära att avrättas i ett brutalt terrordåd utfört av "svenska" muslimer för bara några veckor sedan. Och vad säger resten av de så kallade "moderata" muslimerna om detta? Ingenting.

    Jag hoppas att du läser detta även om du censurerar det. För allvarligt talat, din världsbild lider av en allvarlig infektion som kallas lögn och konspirationsteorier. Vakna upp, släpp sargen och kom in i matchen. Låt sanningen göra dig fri!

    SvaraRadera
  24. Ja du, jämför man uppmärksamhetskåta pajaser med vem som helst kanske man inte ska hålla på med politik i överhuvudtaget. I Islam får man inte döda. Därmed får man inte heller hota. Hotelser är tecken på svaghet, och något vi muslimer inte behöver hålla på med. Varför? För att den dagen muslimer enas är de det starkaste folket på planeten.

    Hur som helst, din teori om att jag "behöver vinna" beskriver faktiskt dig själv. Precis som alla andra sionister omvandlar du dina argument efter varje inlägg. Utöver det svartmålar du Islam och muslimer. En metod känd bland sionistiska kretsar.

    Den här "Yesnoyesno" gick över en gräns när han/hon slutade med svartmålning och började istället med förnedring och hån av Islam. Du vet väl att på de allra flesta hemsidor är rasistiska kommentarer förbjudna? Jag förbehåller mig rätten att moderera bort olämpliga kommentarer. Dessutom har jag helt enkelt inte tid med att bråka med envisa typer som ständigt kommer med samma argument i andra och nya skepnader.

    Ja, jag förstår er kritik. Men världen är inte så svart och vit som ni och andra sionister oftast påstår. Dessutom måste ALLA människor få tåla kritik om vi ska ha någon yttrandefrihet, men det finns många grupper som klagar varje gång man trampar i någon träsk. Muslimer är de som faktiskt klagar minst med tanke på alla förnedrande kommentarer de får utstå med.

    SvaraRadera