Politik och mellanöstern: Al-Qaida - en fiende till det muslimska folket?

07 juni 2008

Al-Qaida - en fiende till det muslimska folket?

För några dagar sen läste jag någonstans om al-Qaidas nya hot mot Israel. Under ett antal år har al-Qaida hotat Israel, men faktum är att de aldrig utfört några terrordåd på ockuperad palestinsk mark. Under tiden har al-Qaida förmodligen mördat över en miljon människor, de flesta i Irak och Afghanistan.

Under några dagar har jag försökt sammanställa antalet terrordåd al-Qaida genomfört i länderna i mellanöstern, och det har varit svårt att få fram exakta siffror. Men hur som helst, det här vad jag kom fram till:

Libanon - ca 30 (inklusive Fatah al-Islams belägring av Nahr al-Bared)
Syrien - minst 1
Irak - ca 5000-7000
Iran - omkring 3
Saudi Arabien - minst 2
Kuwait - minst 1
Egypten - omkring 10 (de flesta runt omkring Sharm el-Sheik)

*Antalet terrordåd genomförda av al-Qaida i mellanöstern sedan 11 September 2001*

Vad jag upptäckte var just att Israel skonats från al-Qaidas brutalitet. Är det en slump?

Mitt svar är nej. Som jag tidigare skrev har bl.a Fatah al-Islam (en gren till al-Qaida) bevisligen finansierats av al-Musta'bal, och al-Musta'bal har haft nära relationer med Israel. Faktum är att al-Musta'bal och Jumblatts militanta gäng tränats i Israel, av israeliska officerare.

Al-Qaida påstås "kämpa för Islam", vilket är fel. Al-Qaida kämpar varken för Islam eller muslimer. Al-Qaida kämpar MOT Islam och muslimer. De allra flesta av al-Qaidas offer är just muslimer. Både i Irak och i Afghanistan är det de civila som är målen.

För mig som tidigare studerat al-Qaidas handlingar är det här ingen överraskning. T.ex påstod Fatah al-Islam att de ville "döda judar", men av någon anledning belägrade de en stad som ligger långt uppe i norr i Libanon, ca 160 km från den palestinska gränsen. Varför belägrade de en stad som ligger så långt från ockuperade Palestina?

Slutsats: Al-Qaida påstår sig vilja "döda judar och amerikaner", men i verkligheten angriper de irakier, afghaner, libaneser och alla andra i mellanöstern...men förutom israeliter. Denna "dubbel-handlingen" gynnar sionister och neokonservatister samtidigt när muslimer både mördas av al-Qaida och anklagas för att samarbeta med al-Qaida...
Inte bara muslimer dödas. Den kristna befolkningen i Irak är också ett mål, och de som stannade kvar i Irak under Saddams tid flyr landet p.g.a al-Qaidas våld mot civila.

Så, vilka kämpar al-Qaida för?

1 kommentar:

Anonym sa...

Al qaida är idioter´och horungar som kommer med. De där jävlar har dödat min kusin fuck de. Hoppas att USA skjuter huvuvdet av de? De so tror att detta är omänniskligt kan suga min balle.

al qaida kämpar varken för islam eller muslimer. de är bara en grupp idioter som har haft dåligt uppfostran. Jävla bögar