Politik och mellanöstern: Sionisternas sista kamp?

04 juni 2008

Sionisternas sista kamp?

För några dagar sen träffade jag några grabbar. Jag känner redan en av dem, men den andra killen kände jag inte. Efter att ha snackat lite frågade killen mig varifrån jag kommer. "Libanon", svarade jag helt ovetande om att han stödjer Israel. Sen sa han "Israel är Libanons bästa vän", och jag svarade med att Israel är det enda landet som faktiskt massbombat Libanon...

Jag börjar märka att något liknande börjar växa på nätet. Efter al-Musta'bals fall förra månaden har många pro-israeliter/pro-sionister börjat "spamma" nätet med likadana saker som den här killen sa till mig. Al-Musta'bal fick stänga ner sin TV-kanal i några dagar, men fick öppna igen. Men istället för att ta upp det, går israelerna till attack mot libanesisk tryckfrihet. Jag tycker att man borde ha stängt ner al-Musta'bal för gott, och nej det här handlar inte om demokrati och frihet. LA Times hade faktiskt avslöjat att al-Musta'bals skapare hade kontakter med al-Qaida, och att den här skaparen av al-Musta'bal (Saad al-Hariri) hade finansierat Fatah al-Islam, som belägrade staden Nahr al-Bared förra året. Så, om Saad al-Hariri finansierar terrorister, med amerikanska pengar, borde man inte stänga ner al-Musta'bal för gott?

Dem fick öppna igen, bara för att oppositionen inte ville göra det för svårt för pro-sionisterna. Det är tryck- och pressfrihet, men till kostnaden av faktum att dessa pro-sionister fortfarande når ut till tusentals förvirrade libaneser (som tror att Israel är Libanons bästa vän).

Al-Musta'bal, tillsammas med sionister och neokonservatister talar om iransk inflytande, som om det vore något dåligt. Vad är fel med Iran kan man undra. Var det inte USA som faktiskt hjälpte muslimerna i Iran att ta kontrollen över Iran? Varför är USA helt emot det nu plötsligt?

Jag har en teori, och det är för att Iran de senaste 25 åren gått från att vara vilket u-land som helst i Afrika till att bli ett land som innehar världens starkaste och mest utvecklade armé. Faktum är att Iran idag bygger egna helikoptrar, stridsflygplan, bilar, pansarvagnar, flygande båtar, torpeder och högteknologiska missiler som gjort Iran helt oberoende av väst. De övriga muslimska länderna kan inte producera något, det enda de har är rå olja. Vissa muslimska länder är superrika, men allt de äger kommer från västvärlden eller Kina. Men Iran, å andra sidan kan bygga allt på egen hand. Tror ni inte att producenterna i väst blir lite oroliga?

Sen, att dessa högteknologiska vapen når Hizbollah och Hamas måste också vara oroande för pro-sionister, och särskilt oroade måste de vara med tanke på att israelerna inte längre kan invadera Gaza-remsan. De senaste försöken har lett till att dussintals israeliska soldater dödats och ännu fler skadats.

Israel är en stat i djup kris, och jag tror att många sionister inte längre ser det där ljuset i slutet av tunneln. Iran är en supermakt som kan mäta sig med USA. Syrien är en supermakt som kan trampa ner Israel. Libanon blev alldeles nyligen av med pro-sionistiska ledare, och landet är nu enat. Mahmoud Abbas, som motsatt sig Hamas har börjat samarbeta med Hamas. USA kan inte längre försvara Israel, och det amerikanska medvetandet om sionisternas kontroll av USA ökar.

Sionisterna är nu desperata, och det ser jag i deras så kallade argument. Israel är inte Libanons bästa vän, det är det muslimska folket som är Libanons bästa vän. För det är det muslimska folket som höjer sin röst mot israelernas terror mot Libanon, och det är det muslimska folket som stödjer kampen mot israelernas ockupation av Libanon, Syrien och Palestina. Det finns också många icke-muslimer som stödjer arabiska befrielseorganisationer.

Det där växandet stödet till al-Musta'bal på nätet är lite oroande, men faktum är att det besvarar några av mina frågor. Eftersom al-Musta'bal har nära kontakter med al-Qaida, måste sionisterna alltså har nära kontakter med al-Qaida...vilket jag misstänkt väldigt länge. Al-Qaida har ju utkämpat ett krig mot Islam, genom att mörda tusentals muslimer över hela den muslimska världen (förutom Israel), och de enda som drabbas av al-Qaidas närvaro är just muslimer. Här i väst är man alltid rädd för al-Qaida, vilket jag tycker är konstigt. Al-Qaida kan ju komma hit till väst när de vill...men det gör de inte. De har valt att döda muslimer helt enkelt.

Vilken liten "trevlig" historia. Rumsfeldt börjar alltihopa med att starta upp al-Qaida, sen låter sionisterna bomba WTC i New York för att få Bush att vilja anfalla mellanöstern. Sen slutar det med att "muslimska" al-Qaida börjar massmörda muslimer i tron om att de kommer att komma till paradiset. Sen påstår vissa pro-israeliter att Israel är libanesernas bästa vän...efter Fatah al-"Islams" krig mot det libanesiska folket.

Inga kommentarer: