Politik och mellanöstern: EU vill registrera bloggare

26 juni 2008

EU vill registrera bloggare

Nja, det här rör inte mellanöstern, det vet jag. Men det här rör mig som bloggare. Jag ville blogga bara för att lättare nå ut med mina åsikter. Och om jag ska vara ärlig känns det nästan som om EU slår mig på nacken.

http://dagensps.se/article.aspx?articleID=41783&categID=5

Jag har ju kritiserat EU ganska mycket här. Undrar om de gillar det. Vad händer om de inte gör det? Nu får de i alla fall veta vad för fel de gör...

Tycker ändå att det är fel. Visserligen finns det många skojare som skriver i bloggar, men de bloggarna är nog inte särskilt populära. Eller?
Men ska EU bestämma vilken blogg som är seriös, och vilken som inte är de?

Det här känns inte kul. Först går FRA-lagen igenom, och nu det här. Om det fortsätter såhär lär Europa slå ut Kina och Saudi Arabien hur enkelt som helst i "diktaturs-ligan", innan året är slut...

Inga kommentarer: