Politik och mellanöstern: NATO och svensk försvarspolitik idag

12 juni 2009

NATO och svensk försvarspolitik idag

Återigen har diskussionerna runt ett eventuellt svenskt medlemskap i NATO hamnat på dagordningen, eller åtminstone resulterat i en diskussion om ett eventuellt medlemskap. Försvarsministern Sten Tolgfors avslöjar ett nytt samarbete mellan de europeiska länderna. Som många kanske känner till brukar ovissa tider leda till att länder ingår i allianser. Eftersom finanskrisen väckt upp den ryska björnen och att al-Qaida (som tydligen bara mördar muslimer) nu hotar västlänningar måste vi alltså inleda ett europeiskt samarbete och arbeta sida vid sida om NATO.

När NATO grundades var syftet att skydda västeuropa och den västra hemisfären (de amerikanska kontinenterna) från kommunisterna i öst. Efter Sovjetunionens fall verkar NATO ha gått vilse, men efter elfte september var man på banan igen, om man nu vill se det så. De flesta ser "kriget mot terrorismen" som ett berättigat krig, medan andra (som jag) anser att "kriget mot terrorismen" egentligen inte existerar, då det i stället pågår ett krig mot Islam. Elfte september attacken vara egentligen bara en falsk flagg operation med syfte att rättfärdiga krig mot den muslimska världen. Usama Bin Ladins erkännande var tillräckligt för att invadera Afghanistan, ansåg den förre amerikanske presidenten.

På senare år har NATO omvandlats från att vara en försvarsallians till att bli en invasionsarmé. NATO-trupperna har aldrig behövt strida i de länder som är medlemmar i NATO. De har bara invaderat hjälplösa länder, många av de tidigare understödda av bl.a. USA, som t.ex. Irak. En till anledning till varför jag ogillar NATO är för att de bestämde sig för att ockupera en del av Libanon och bygga en permanent bas där. Inte nog med att Frankrike ville behålla kontroll över Libanon. Inte nog med att Israel hade "storslagna" planer för Libanon. Nu ville också NATO ha en del.

NATO är inte en försvarsallians. NATO är den nya världsordningens armé. Inte en bra världsordning, utan en världsordning som förslavar mänskligheten. En dålig alltså. NATO, FN, EU och Bilderberggruppen är några element gjorda för den nya världsordningen. Visst, vi kan behålla vissa av dessa element. Främst behöver vi kompetensen för framtidens globaliseringspolitik, men utan den där nya världsordningen vill det säga.

Jag är övertygad om att Sverige kommer att gå med i NATO. Även om hela svenska befolkningen var emot det, hade politikerna struntat i oss. Men nu är många svenskar för ett medlemskap i NATO. Men det är ju så i hela EU. Folk röstar emot, men lagarna går igenom ändå. Det är demokrati, säger man. Inte förvånande att så många länder vägrar ta in demokratiska värderingar när de ser att de inte fungerar i Europa och USA. Men det är fel. Sverige bör inte stötta galningars storhetsvansinne.

Ni kanske undrar varför jag skriver det här inlägget då. Jo, det är bara en sak jag vill säga till dessa galningar med storhetsvansinne; Ni kommer aldrig vinna.

Jag vill rekommendera mina läsare se dokumentärerna "Terrorstorm", "Endgame" och "The Obama deception". De ger en bra bild av hur världen ser ut och var den är på väg.

Terrorstorm, del 1 av 12
http://www.youtube.com/watch?v=ZpFTIacS-vw

Endgame, del 1 av 13
http://www.youtube.com/watch?v=p0i4sJqHPUk

The Obama deception
http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw&feature=fvst


http://aftonbladet.se/nyheter/article5371338.ab

http://www.dn.se/opinion/debatt/sverige-star-inte-passivt-om-ett-land-i-eu-angrips-1.889727


http://newsmill.se/artikel/2009/06/12/viktigt-att-svensk-militar-ovar-med-nato

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usama Bin Laden har aldrig erkänt 9/11 attackerna .

Anonym sa...

Förresten, Om nån vill ha
The Obama Deception på svensk text kan jag skicka =)

Peace

Ibrahim sa...

Jo, han erkände attacken i en videofilm som skickades till al-Jazeera, om jag inte minns fel. Det var några veckor efter attacken.

Men, i de flesta länderna i världen krävs det att man bevisar sin skyldighet i ett dåd. Det gjorde inte Bin Ladin.

Anonym sa...

Aa Såg videoklippen nu ;/

Anonym sa...

Det jag vet är att Bin laden tränade för CIA under sovjets ockupation på 80 talet. Och jag stör mig på att Al-Qaida's mediebolag "As-Sahab" skapade preis efter 9/11 attackerna ?

Men om han nu har erkänt attackerna, Varför finns det då flera fake klipp på honom ?

Jag syftar på dem här :

http://www.youtube.com/watch?v=x0FVeqCX6z8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4VHrQrpHjvk&feature=related


Och här erkänner han ? Hur många Bin Laden finns det egentligen. Det här känns skumt :

http://www.youtube.com/watch?v=KiKyWJRRjnU&feature=related

Ibrahim sa...

Den officiella versionen är att Usama Bin Ladin erkänt terrordåden. Men de flesta tror att han är död. Men så länge jag har skäl att tro han lever kommer jag se honom som skyldig.

Anonym sa...

Men då borde han väl ha publicerat videoklipp på sig själv ?

Sist vi såg den riktiga Bin laden var vid 2001, Efter det har vi inte sett hans riktiga ansikte. Jag tror han är död faktiskt, det är omöjligt att han lever. Brezinski vet det här , Bush också.

Ibrahim sa...

Jag vet inte någon gång då han släppt en video på sig själv. Alltid är videokvalitén botten, och man märker att han har dubbelgångare.