Politik och mellanöstern: Israel anklagas för folkmord

07 september 2008

Israel anklagas för folkmord

För bara någon timme sen hade jag en diskussion med några pro-sionister på Youtube. Man kan ju kommentera vissa videoklipp, och då blev startades en debatt mellan pro-sionister och anti-sionister, en debatt som hållit på i några månader nu. Några av pro-sionisterna verkar inte ha något liv (är helt ärlig) då de verkar befinna sig på kommentatorlistan hela tiden. Det kan man se genom att ta en titt på tidigare kommentarer.

Hur som helst, jag försökte övertyga de om att Israel är en stat som begått många brott mot internationella lagar. De kontrade bl.a. med att "Hamas dödar sina egna landsmän" och "palestinierna stödjer Hitler", vilket jag anser är dumt att påstå.

Inte nog med att sionister lätt kan kopplas ihop med nazisterna, Hamas valdes ju i ett demokratiskt val och har rätt att angripa separatistgrupper. Västvärlden har i 2 ½ år infört sanktioner mot det demokratiskt valda Hamas med motivationen att Hamas "använder sig av terrormetoder" och annat snack som sätter igång dubbelmoral-larmet. Har inte Israel brutit mot många av de internationella lagarna? Har inte Israel använt sig av terrormetoder? Varför införs sanktioner mot palestinierna men inte mot Israel då?

Tidigare skrev jag om islamofobi, och jag tycker att jag bör nämna ordet islamofobi då det verkar styra många människors liv. De jag diskuterade med tidigare ikväll är utan tvekan islamofobiker, och även anti-islamister i politisk bemärkelse. I anti-semitismens skugga har anti-islamismen vuxit till sig och tagit fäste, särskilt här i västvärlden. Muslimer anklagas för många saker och fråntas rättigheter medan brottslingar kommer undan.

Jag hoppas att folk börjar vakna ur koman. Det är bra att många kämpar mot anti-semitismen, men anti-islamisterna får allt mer makt. Snart kommer de börja jaga ner oskyldiga muslimer. Det här med att bankerna censurerar muslimska namn är bara början.

"Israel anklagas för folkmord" (och västvärlden skiter i att göra något åt saken)
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1682279.svd

Inga kommentarer: