Politik och mellanöstern: Svar på artikel på newsmill

20 april 2010

Svar på artikel på newsmill

Jag kommenterade på artikeln "Regeringen Reinfeldt måste sluta krypa för regimen i Iran" på newsmill.se [1] tidigare idag. Som förväntat valde de att inte publicera min kommentar, där jag kritiserade artikelförfattarna för att ignorera vad jag vill kalla "den israeliska faktorn"(för tillfället, kanske kommer på bättre ord senare), d.v.s. att anklagelser mot Iran beror på sympati för Israel. Dessutom ifrågasatte jag dessa MR-organisationernas oberoende.

I artikeln kan man läsa att Iran är ett "elakt" land som har inget intresse att värna om sitt eget folk. Med andra ord pekas Iran ut av mobbare som det brukar vara på en skolgård. "Du är ful", "du är tjock" och så vidare...

Jag är överens om att Iran inte kan klassificeras som en demokrati. Statsskicket i Iran är annorlunda "demokratiska regimer". Men är demokrati att eftersträva för samtliga nationer på planeten? Kanske det, men västerländsk-definierad demokrati?

Dessutom smutskastas Irans kärnprogram. "Iran bygger kärnvapen, Iran bygger kärnvapen", får man höra på TV dag in och dag ut. Inte för att jag inte tittar på TV lika mycket idag p.g.a. detta tjatande, men jag vet ju hur dessa pro-sionister fungerar. De ljuger så mycket att de själva börjar tro på sina egna lögner.

Avslutningsvis vill jag lysa upp en annan lögn, vilket är att Iran "vägrar föra dialog". Detta stämmer inte. Iran har tagit många initiativ. De har tagit ett mer seriöst initiativ att göra världen av med kärnvapen än vad USA gjort under de senaste 60 åren [2].

Och var är diskussionen om Israels kärnvapen?!

1) http://www.newsmill.se/artikel/2010/04/20/borgerliga-politiker-regeringen-reinfeldt-maste-sluta-krypa-for-regimen-i-iran#comment-170098

2) http://www.almanar.com.lb/newssite/NewsDetails.aspx?id=133785

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrev två blogginlägg om det mediala kärnvapen-proapagandan mot Iran, av USA och Israel.

http://kebabmedris.wordpress.com/2010/04/21/iranska-missilerar-i-en-stad-nara-dig-missa-ej/

http://kebabmedris.wordpress.com/2010/04/21/the-israel-project-for-freedom-security-and-peace/

Ibrahim sa...

Tack för länkarna. Snacka om hjärntvättning i de där reklamsnuttarna. Hur vågar de ens jämföra Qassamraketer (saknar sprängämnen) och Katyusha raketer (bär en tiotal kg sprängämnen) med kärnvapen?

Anonym sa...

Bra blogg, forsätt exponera de riktiga terroristerna dvs USA +USRAEL

Anonym sa...

fortsätt med din blogg, är helt otroligt att USA + ISrael försöker gå på krig på samma som i Irak med lögner.