Politik och mellanöstern: Om den påstådda organhandeln

20 augusti 2009

Om den påstådda organhandeln

Medan Israel slänger ur sig anklagelser mot Sverige har den svenska regeringen tvingats be om ursäkt för en händelse som den inte rår över. Den svenska regeringen har ingen rätt att bestämma vilka artiklar som får publiceras, det där är ju censur. Men Israels propagandamaskin har alltså tvingat Sverige att fega ur. Nu inser ni nog varför arabländerna avskyr Israel.

Det här allvarligt. Donald Boström har mordhotats och israelerna vägrar diskutera den påstådda organhandeln. Nu kan det vara så att palestiniernas anklagelser kan stämma, och att den israeliska regeringen försöker komma undan genom att hänvisa till "antisemitismen i artikeln". Jag vet inte, men efter alla dessa brott den israeliska armén begått verkar steget till organhandel inte vara så långt bort. Som Israelkännare är jag faktiskt ganska säker på att åtminstone delar av den israeliska militären är inblandad i en internationell organhandel. En njure kan kosta flera tiotusentals dollar, och den israeliska ockupationsmakten har gott om offer. Det finns mycket pengar i den här branschen, så varför inte?

Så fort någon kritiserar Israel blir den personen påhoppad. Jag vet det själv. Jag vet inte hur många gånger jag har anklagats för att vara nazist, trots mitt hat mot nazismen. Men det är en bra taktik. Man kan "vinna" en debatt genom att underminera trovärdigheten för sin motståndare. Eftersom ord som "nazism", "Förintelse" och "antisemitism" är känsliga kan användandet av dessa ord avgöra utgången av debatter och bråk lik den vi ser nu. När jag tänker på den israeliska reaktionen (som var snabb och hätsk) ger det mig ytterligare en anledning att tro att det visst pågår en organhandel i ockuperade Palestina. Hade den israeliska regeringen varit övertygad om att dessa anklagelser är tomma, hade reaktionen högst sannolik inte varit lika stark.

Sen är det en till sak jag tycker är kul. Jag har läst kommentarer och sett att många relaterar Boströms artikel till den påstådda "islamiseringen" i Europa. Det finns de som anser att det finns kopplingar mellan Islam som religion och den växande kritiken mot Israel. Jag måste bara säga en sak till dessa människor som tror så; Sov ni hela vintern? Man kan väl inte ha hunnit glömma bort kriget i Gaza-remsan i vintras, eller snarare massakern...

Man måste nog vara en tragisk människa om man stöttar en terroristregim som Israel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5666666.ab


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5666665.ab


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3378523.svd


http://www.tayyar.org/Tayyar/News/PoliticalNews/en-US/128952356413328012.htm

Inga kommentarer: