Politik och mellanöstern: Attack mot ambassad

13 maj 2010

Attack mot ambassad

Den iranska ambassaden i Stockholm angreps idag av ett tiotal demonstranter. Det kastades stenar och molotovs. Dessa Iran-kritiker fortsätter alltså med sina huligan-metoder.

Egentligen är det ingen stor sak. Jag tycker att de 250 personerna som samlades på platsen är för få för att få plats i en artikel här på min blogg. För bara något år sedan kunde kritikerna lätt samla ihop 2-3000 personer.

Det finns tydligen fortfarande människor som är sura över att den Islamiska republiken i Iran trotsar sionisterna.

http://www.dn.se/sthlm/attack-mot-iranska-ambassaden-1.1093682

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men de demonstrerade för att Iraan avrättade 5 personer, inte för att Iranska regimen hatar Israel

Senuoy sa...

Om folk hade attackerat USA:s ambassad skulle nog alla kalla det för en terroristattack.

Ibrahim sa...

Varför demonstrerar man inte mot USA, som också avrättar människor?

Iran avrättar många människor som dömts för de huliganaktiviteterna efter valet i förra sommaren. Inget konstigt med det. Men det är fortfarande viktigt att hålla koll på processerna och se till att rättvisa straff utmäts.

Anonym sa...

Det är bra att Usa förser Istral
med antimissil system.
Jag som vanlig svensk svennson
har alltid tyckt att de har rätt att försvara sej.Det är många svenskar som tycker som jag.
Jag har den rätten i mitt eget land att ha den åsikten.
Det får andra respektera.

Peder sa...

"Dessa Iran-kritiker fortsätter alltså med sina huligan-metoder."

Vad är problemet? Att utnyttja våld mot uppfattade kränkningar är ju helt okej enligt dig? Just det, man får bara använda våld mot folk du ogillar och för att skydda saker du gillar. Hycklare.