Politik och mellanöstern: Israel och apartheid: reflektioner om sionistisk propaganda på svenska

10 mars 2009

Israel och apartheid: reflektioner om sionistisk propaganda på svenska

Jag har många gånger framfört kritik mot sionismen och sionisterna. Alla de gångerna gällde det händelser som ägde rum långt ifrån Sveriges gränser, oftast i mellanöstern. Men strax efter Brackman's och Cooper's kritik mot Sverige och handlingen av DC-matchen i helgen, har många sionister återigen visat sina ansikten. Det är riktigt fula ansikten måste jag säga.

För att visa vad sionisternas politik går ut på länkar jag till tre bloggar som lägger skulden på vänsterpartiet och muslimer. Jag har väldigt svårt att gilla VP:s politik. Men jag är muslim. Så, jag som person får bära den här "skulden" som sionisterna hittat på, och detsamma får världens 1,5 miljarder muslimer också göra. Vänsterpartister kommer som sagt inte heller undan.

(1)

"Historikern Harold Brackman och rabbinen samt föreståndaren Abraham Cooper vid Simon Wiesenthal-centret , en organisation som jobbar mot antisemitism och för mänskliga rättigheter – skriver att:

“Sverige börjar likna en antisemitisk apartheidstat“.

Och detta uttalande kan jag bara ge mitt medhåll till. Man skriver vidare[...]"

http://antiism.wordpress.com/2009/03/09/israelisk-kritiken-ar-befogad/

(2)

"Sverige är en apartheid stat enligt tidningar i Israel. Det kan jag till viss del hålla med och när vänstern i Sverige tillgodoser muslimers hat emot en stat som utvecklats långt mer än vad arabstaterna gjort på sekel.

Det är tradition bland muslimer att hata Israel. Att döda en jude är en ära för många muslimer."

http://muhammedbilder.blogspot.com/2009/03/om-tokvanstern-och-muslimer-far.html
*

(3)

"De senaste dagarna har massvis med människor uttryckt ett förakt mot Israel i samband med DC-matcherna i Malmö. Antisemitismen växer tillsammans med islam åter fram i Sverige[...]"

http://skanepartiet.blogspot.com/2009/03/i-sverige-galler-svenska-lagar-och_09.html


Det finns många bloggare som förstår hur världen verkligen fungerar, men det gör ju inte alla...tydligen. Anledningen till att Brackman och Cooper påstod att Sverige är en apartheidstat är för att de ansåg att Malmöpolisen "isolerade de judiska" spelarna i den Baltiska hallen, enligt de själva. Japp, Brackman och Cooper valde att INTE skriva något om att bl.a. FN sagt att Israel tillämpar apartheidlagar och isolerar byar och städer i Västbanken i små enklaver.

De två som tillber Theodor Herzl (moderna sionismens grundare) valde att bortse från de brott som Israel begår, för att istället kritisera Sverige, som är känd för att vara en av världens friaste länder. Varför?

Svaret vet ni redan; deras kritik är bara ett politiskt spel. Som jag skrev igår går sionisterna agenda ut på att skapa opinion för att säkerställa Israel som en stat (som dessutom får en massa pengar och vapen från USA och EU).

En viktigare fråga är varför svenska bloggare håller med dessa extremister. En annan, kanske mindre viktig fråga är varför muslimer och vänsterpartiet blir anklagade. Det är en viktig fråga, men den viktigaste är den första anser jag. Jag utgår ifrån att svenska bloggare (som skriver på svenska) har koll på vilka lagar som gäller i Sverige. De skriver ju på bloggar. Alltså uttrycker de sina åsikter. Hade vi bott i kommunistiska Sovjetunionen hade jag förstått, men vi bor ju i Sverige som sagt. Sverige har ju sina brister, men knappast så stora och omfattande.

Varför anklagas muslimer?
Jo, det är trendigt att tro att muslimer gillar att dricka "judisk blod". Ja, vi muslimer rider på kameler, bor i grottor och äger ett dussintal AK-47:or. var Vet ni vad det värsta är? Vissa skulle tro mig om jag gick runt och påstod att jag bor i en grotta. Är det så p.g.a. okunnighet, idioti eller egoism (att man tror sig vara bäst på allt och att tro att alla andra dåligare)? Faktiskt, lite av varje.

Det kanske är mindre känt att muslimer just nu bygger världens modernaste byggnader. Men det är troligen även mindre känt att muslimerna utvecklade de matematiska kunskaperna som senare blev grunden till västvärldens teknologiska framgångar. Ändå bor vi i grottor och rider på kameler...

Fördomar är fördomar, och varje gång en sionist väljer att anklaga andra för de brott han själv begått, läggs skulden på muslimer (även på vänsterpartister...tydligen). Det faktum att folk än idag förnekar Israels tillämpning av apartheidlagar visar hur djupt rotat det här problemet är. Det är nog därför Israel, den värsta terroristregimen sen Nazityskland, överlevt i snart 61 år. Många palestinier fick aldrig chansen att leva så länge. Vet ni varför? Paestinierna utsattes för flera folkmord, det är därför. Men ändå förväntar sig sionisterna att folk reagerar när hembyggda raketer faller i Sderot, men att ingen bryr sig ett smack när 1500 oskyldiga människor lemlästas (nu har jag inte räknat in de 5000 som skadades).

Saken är att det inte var så förr i tiden. Sionister blev så "engagerade" sen 33 dagars kriget sommaren 2006. Innan kriget brydde de sig inte om vad som hände i övriga världen. Men efter Hizbollahs seger över sionistregimen har sionisterna insett hur nära stupet de verkligen står. Israel vill inte att Iran bygger kärnkraftverk och har hotat de, men kunde inte ens ta Hamas på tre veckor! Gaza-remsan, som varit totalt isolerad från omvärlden i tre år, lyckades stå emot en av världens starkaste militära makter i tre veckor.

Sionisterna är rädda, det är därför de vågar angripa Sverige...

Jag har nog sagt det här tidigare, men jag anser att de som stöttar sionisterna och terroristregimen Israel är tragiska. Det är patetiskt, helt enkelt. Jag har sett Israels "demokrati" med egna ögon. Jag har sett de förstöra Libanon och döda oskyldiga människor. Avslutningsvis har jag ett tips till de skribenter vars bloggar jag länkade hit: Läs Koranen, inte sionistpropaganda. Extremister kan och kommer inte visa er den sanna bilden av Islam.

*Ville verkligen inte länka till en blogg som kränker Islam. Jag tvekade först, så om någon vill att jag tar bort länken så gör jag gärna det.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2569685.svd

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ibrahim, jag måste ge en respons till ditt inlägg. Och jag har gjort det på min blogg även om det inte är direkt hänvisande till ditt inlägg eller dig som person. Jag vill även säga det att även om jag är enormt emot vad islam står för, så är detta inte pekat emot dig som enskild individ eller någon annan enskild muslim, utan religonens värdering och tolkningar.

Här är inlägget: http://antiism.wordpress.com/2009/03/13/omvarldens-ogon-riktas-emot-sveriges-antisemitiska-vansterfalang/

mvh/Jorma

Ibrahim sa...

Hej.

Okej, uppskattar att du skrev tillbaka. Jag reagerade på hur många bloggare utnyttjade kritiken mot Israel för att istället börja prata om antisemitism istället.