Politik och mellanöstern: Massmedier - moderna propagandamaskiner?

01 december 2009

Massmedier - moderna propagandamaskiner?

Det börjar talas allt mer om islamofobin här i Europa. Oftast brukar massmedierna tala om de extremister som finns på den högra delen av den politiska skalan, och hur de får allt mer stöd. Gert Wildeers och SD har kritiserats mycket i TV, men utan att journalister utvecklat vidare de frågor som ställts... för att massmedierna vet att de själva ligger bakom islamofobin i samhället, och de vägrar erkänna sina misstag.

Varje gång man läser om något som förknippas med Islam i tidningar eller på nätet ska det vara krig, våld, död och elände. Jag kan faktiskt bara komma på en enda artikel där Islam förs upp till diskussion och som inte handlar om krig. Den handlar om hur muslimska forskare tidigt utvecklade matematiken (1).

Jag har tagit upp vad jag kallar "det kinesiska exemplet" kanske två gånger. Jag tar upp mitt exempel igen, för att illustrera hur dagens massmedier fungerar: Om kineser börjar förknippas med våld och död tillräckligt länge, kommer folk med tiden börja misstänkta kineser. Det är vad som hänt Islam och muslimer. Massmedierna har inte velat (eller kanske inte orkat) skriva om Islam och muslimer när det handlat om något annat än krigshandlingar eller liknande. Varje gång det handlar om Islam är det al-Qaida som slaktat muslimer, USA invaderat ett till muslimskt land eller hedersrelatert våld... trots att hedersvåld finns även bland icke-muslimer.

Att just hedersvåldet börjat förknippats med Islam är en stor besvikelse. Islam förbjuder våld i första hand, och det hedersrelaterade våldet hittar man oftast i avlägsna byar långt borta från större städer.
Att Islam förknippas med hedersvåld beror därmed på att massmedierna inte tagit upp våldet till diskussion. Journalisterna ställer fel frågor.

Hur ofta har folk förknippat Kristendomen med pedofili när de hört talas om präster och kardinaler förgripit sig på barn? Inte lika ofta. Varför? Jo, massmedierna har inte lagt skulden på Kristendomen. De kom istället med mer logiska förklaringar.

Hur ser Islam på terrorism? Det är frågan, som besvarats miljarder gånger sedan 9/11-attentatet. Alla vet att Islam och terrorism inte går ihop, men vissa människor vägrar medge detta. Visserligen har massmedierna uppmärksammat muslimernas allt mer kritiska inställning till al-Qaida, men de fortsätter sätta likhetstecken mellan Islam och världsterrorism, och försöken blir allt mer desperata för varje dag.

Massmedierna i USA och Europa styrs av en liten grupp människor. Kalla de vad ni vill, men jag kallar de galna globalister och sionister. Massmediernas misslyckande är inte en slump, utan väl planerad. Sionister har planerat det här i flera decennier. Jag tycker att ni ska se dokumentärfilmen "Reel bad arabs" så ni vet lite mer om historien.

Joseph Goebbels var Nazitysklands propagandaminister. Dagens massmedier är sionismens propaganda maskiner som spyr ur sig islamofobi. Alla vi ser detta, men allt fler människor börjar acceptera det. Därför växer extremismen i Europa. Vi har idag ett antal extremister som är redo för ett korståg mot Islam, och tro mig eller ej, de tycker att det är bra att oskyldiga muslimer mördas av terrorister och ockupationstrupper.

Jag personligen ser al-Qaida som en sionistisk terroristorganisation. Al-Qaida har angripit i princip samtliga muslimska länder i hela världen, men skonar fortfarande Israel. Massmedierna talar trots det om "islamistisk extremism", vilket verkligen inte går ihop med al-Qaida logik. När massmedierna börjar tala om "sionistisk extremism", då är jag med.

Det är dags att döda den där myten om vad Islam står för. Islamism är inte al-Qaida. Al-Qaida är inte Islamism. För att vara islamist måste man ju i första hand vara bokstavstroende, och mördar man oskyldiga människor bryter man ju mot en av de viktigaste reglerna som Allah givit oss människor. Kan man vara en islamist om man begått det vidrigaste brottet? Nej. Mördar man en oskyldig människa är det som om man utrotat hela mänskligheten. Så allvarligt är det.

Jag tror inte att massmedierna kommer ändra på sig. Så länge de styrs av sionister kommer det här fortsätta, och dessutom bli värre med tiden. Sionismen håller på att falla ihop, och dess följeslagare behöver Islam-hatande extremister för att överleva. För att en fascistisk ideologi ska överleva, måste den ha folkligt stöd. Annars dör den helt enkelt ut. Tänk er de tyskar som stöttade nazismen. När de såg vad nazismen verkligen var för något, fördömde de ideologin och tog avstånd från den.

1) http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/matematiker-avslojade-koden-till-islamska-monster-1.454504

Detta inlägg är baserad på den här artikeln:
http://www.dn.se/opinion/debatt/muslimskt-vald-ar-alltid-varre-an-svenska-fylleristers-1.1005030

Några länkar om ämnet:

http://www.youtube.com/watch?v=jUGVPBO9_cA

http://www.youtube.com/watch?v=TTTgpsAs4_c

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=AKL20050930&articleId=1024

http://www.almanar.com.lb/NewsSite/NewsDetails.aspx?id=40834&language=en

http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&feature=related

Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=xs4eHvD-BrE&feature=related

Del 2
http://www.youtube.com/watch?v=HXk0LFVAgHE&feature=related

Del 3
http://www.youtube.com/watch?v=iFqYf-ID5oY&feature=related

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick veta om reel bad arabs dokumentären på din blog. Bra artikel! Jag skrev i min tur en artikel om muslimer i hollywood. Kolla in den om du får tid och kommentera gärna.
http://efrit.wordpress.com/

Ibrahim sa...

Tack. Du skrev en bra artikel. Det är bra att du fokuserade på historiska händelser.

Demokratbloggen sa...

”… Det socialdemokratiska partiets kamp för att bilda ett parti som skulle leda Sverige ut ur fattigdom och elände har för länge sedan dödats av dagens landsförrädiska patrask. Det borde vara dödsstraff på landsförrädare!

Det skitiga patrasket har INGENTING med folkets kamp att göra. Det socialdemokratiska parti som bildades och efter mycket möda och kamp, och slutligen genomdrev välfärden i vårt land, har dessa förrädare så gruvligt svikit så att idag återstår det Absolut Ingenting av folkets demokratiska parti … I n g e n t i n g ! …

… Idag talar sossarna om att ta hit obegränsat med utlänningar, sådana som under socialdemokratins ungdom benämndes svartfötter, sådana som tar våra jobb och förstör landet ...

Vi ska slänga ut ockupanterna från vårt vackra land, samtidigt som kujonerna i Sveriges riksdag kan vänta sig hårda straff för sitt svek …”

http://demokratbloggen.wordpress.com/

Ibrahim sa...

Jag ser inte hur Socialdemokraternas senaste misslyckande har med det här inlägget att göra. Sossarna har fokuserat mycket på kollektivet och välfärden under större delen av 1900-talet, medan borgarna fokuserade med på kapitalismen. Jag undrar; hatar du Socialdemokraterna så mycket?

Ta mig inte fel, den här bloggen är inte vänsterinriktad. Jag försöker ta avstånd från dagens politiska vänster-höger-skala, eftersom jag anser att den är uråldrig och inte passar in i 2000-talets politiska atmosfär. Jag personligen är "mixad". I vissa frågor är jag höger, i andra vänster. Jag brukar också hålla med politiker som befinner sig på mitten av den skalan.

Immigrationspolitiken var mycket viktig efter andra världskriget och de efterföljande 30-40 åren. Sverige var det enda europeiska landet som överlevde kriget, men Sverige hade för liten arbetskraft. Immigrationspolitiken hjälpte Sverige bygga ut välfärdssystemet, som alla boende i Sverige idag kan dra nytta av (lagligt).

Jag ser också dagens immigrationspolitik som ett problem. Jag är ung och hittar knappt ett jobb, så jag vet hur det är. Men jag tycker att dina åsikter om invandrare och muslimer i allmänhet är olycklig. Jag läste lite på din blogg. Jag tycker du ska läsa lite om Islam och muslimer med öppna ögon. Sen är det bra att du försöker sätta press på politikerna.