Politik och mellanöstern: "Nya Irandemonstrationer i februari"

23 januari 2010

"Nya Irandemonstrationer i februari"

I nästa månad firar den Islamiska republiken 31 år. DN skriver också att nya demonstrationer är att vänta, och så skriver man en massa pro-sionistiskt skitsnack också...

Det är viktigt att analysera massmediernas sätt att se på Iran och demonstrationerna. De har inte gjort sitt jobb och talat om för folk att huliganerna egentligen bara vill att Iran ska lyda under den sionistiska agendan. De talar om "demokrati" och "mänskliga rättigheter". Ja, det är viktigt att försvara både demokrati och mänskliga rättigheter. Men varför just Iran? Varför inte Saudi Arabien först? Eller Egypten? Så har varit mina frågor lytt sen förra sommaren.

Jag vill att alla tänker så när de läser dessa artiklar. Jag vill att folk ser att det hela har med sionister och Israel att göra. Både Saudi Arabien och Egypten lyder Israel. Men eftersom Iran inte gör det, skriver massmedierna bara om Iran. Men visst, de flesta här verkar skita i. Jag säger såhär; hoppas Iran slår sönder alla pro-sionistiska "demonstranter" med järnhand i fortsättningen.

En till sak. I förr igår skrev man också om att ett tiotal "iransvenskar" är efterlysta av Iran genom Interpol. "Nationsarrest" kallar man det. Men vad tycker ni om de palestinier som inte får återvända hem? Inga åsikter?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-iranska-regimprotester-i-februari-1.1030995

6 kommentarer:

Trött på ditt nonsens sa...

Jag tror inte jag har läst ett enda inlägg på din hatblogg som inte nämner Israel eller "sionister".

Tror du att du är innovativ? Det du håller på med är gammal trött upprapning av konspirationsteorier från Sions Vises Protokoll (ett antisemitiskt falsarium från tsarens hemliga polis).

Idag tycks du alltså sitta fast i gammalt skrock från 1800-talets slut, byggt på hat och antisemitism.

Tragiskt.

Ibrahim sa...

Jag har en fråga till dig. Har någon tvingat dig läsa min blogg?

Om ingen tvingat dig att göra det förstår jag inte vad du gör här. Om du inte gillar mina åsikter kan du skapa en egen blogg. Eller så kan du bemöta mina åsikter här.

Jag anser att sionister är de värsta människorna på denna planet. Om du undrar varför kan jag lägga fram argument och bevis.

Anonym sa...

Vi skall tro på allt vad den s.k oppositionen säger. De består av allt från kommunister till monarkister och har ingen samordning dvs vad vill man tillsammans? Ingen vet. Majoriteten av Iran:s befolkning kanske är nöjda med nuvarande regim? Som sagt så är inte svensk-iranier och andra högjudda kanske alls folkets röst...

Omar sa...

Väl talat broder!

Björn sa...

Trött på ditt nonsens:
Det är bara bra att Muslimerna bloggar, det är bra att åsikter vädras i ett medium som Internet.

Vi som läser bloggar och följer nyheter upptäcker väldigt kvickt att muslimer även om de funnit trygghet i ett sekulariserat och progressivt land så finner man dem mentalt handikappade utan kritiskt tänkande och kvarlevande i Medeltiden, i vissa fall t.o.m på nivå med 40-50 talet om de är rejält "utbildade".

Ibrahim sa...

Varför är muslimer "mentalt handikappade"? Varför är inte icke-muslimer "mentalt handikappade" för att de inte förstått Allahs budskap under de tusentals av år som han skickat ner tiotusentals profeter till vår jord?

Jag ser sekularism som en motpol till religionerna. Och en elak motpol.