Politik och mellanöstern: "Oppositionen" i Iran har misslyckats

24 mars 2010

"Oppositionen" i Iran har misslyckats

Israels försvarschef Gabi Ashkenazi talade i det israeliska parlamentet Knesset där han medgav att "oppositionen" i Iran, alltså de där huliganerna som brände bilar och byggnader för att starta ett inbördeskrig i landet, har misslyckats. Han är nog den förste sionisten som erkänner det.

Tro gärna på slumpen, men det gör inte jag. Jag tänkte faktiskt på just det här i morse när jag vaknade. Jag började fundera över varför massmedierna "glömde" bort "demokratikampen" i Iran. Ni minns ju hur det var. Massmedierna var solidariska med de där huliganerna för att "de ville ha demokrati". Men efter firandet av den Islamiska republiken i februari, då tiotals miljoner iranier deltog i demonstrationer för att visa sitt stöd till republiken, föll sionisternas agenda platt. Det enda de lyckades med var att samla ett tusental stenkastande ungdomar. Men att möta några miljoner motdemonstranter... nja, det hade sionisterna aldrig tänkt skulle hända.

Därmed står den Islamiska republiken starkare än någonsin, och jag misstänker att sionisterna söker andra sätt att försvaga Iran. Min teori? Kina och Ryssland.

http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=121550§ionid=351020104

http://www.almanar.com.lb/newssite/NewsDetails.aspx?id=130664&language=en

Inga kommentarer: