Politik och mellanöstern: Helt rätt!

20 september 2009

Helt rätt!

Sångaren Beyoncé vill hålla en koncert i Malaysia, men nu kritiserar många av landets konservativa mot planerna. Kritikerna anser att sångaren i fråga är "omoralisk" och har en livsstil som inte är accepterad i Islam. Detta stämmer.

Jag vet att många tycker att det är fel att vara emot vissa livsstilar så länge man hänvisar till en religion. Men i verklighetens värld är många rädda för extrema "sexuallister" (existerar det ordet?). I västvärlden dominerar sexrelaterade sjukdomar, alkohol- och drogmissbruk och moralisk förfall. Detta vill man inte ha i vissa delar av världen.

Så, på samma sätt som de pro-sionistiska politikerna sprang ut ur Durban II konferensen i April i år tänker jag stötta dessa "islamister", som SvD kallar de. Jag vet inte hur många som kommer att läsa just det här inlägget, men jag hoppas att det blir en diskussion om hur mycket västvärlden får pracka på den muslimska världen med sin vridna syn på sex och alkohol. Det är nog en bra motvikt mot de SD liknande fasonerna på senare tid.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_3548533.svd

14 kommentarer:

Axel sa...

Vad gör du i denna omoraliska del av världen?

Ibrahim sa...

Jag har valt att bo här, men alla vill inte. Man kan vända på frågan. Vad gör omoraliska människor i andra delar av världen?

Niklas sa...

Så du menar att det inte är upp till varje individ att avgöra vad som är moraliskt och vad som inte är det.

Det är några få som ska tolka och bestämma åt andra.

Raiyah sa...

Det handlar väl lite om vad man anser är moral och inte. Att kvinnor får arbeta och klä sig hur de vill är något som många skulle anse vara en god utveckling.

Men i Malaysia tycker man att det är något negativt eftersom att hon antagligen väcker fullt naturliga reaktioner hos män.

Som ateist har jag svårt att ens betrakta moral som något viktigt, det är trots allt något som människan har hittat på själv.

Moral handlar om åsikter och de skiljer sig vitt från person till person.

Som kvinna upplever jag det lite kämpigt att andra/män/religioner måste lägga sig i hur jag skall leva mitt liv. Kan ni inte bara sköta era egna?

Folk måste få en chans att lära sig tänka själva. Om de tror att de kan ta skada av att gå och se på en konsert med en snygg tjej, så får de ta beslutet på egen hand. Jag är rädd att intellektet aldrig kommer utvecklas om man fortsätter bestämma vad folk ska se på och inte.

Det tycker jag låter som något vettigare att stödja och kämpa för, än något surrealistiskt religiöst som mest skapar krig och fattigdom. Den som hävdar att religion gör något annat kan ta en snabb titt på wikipedia.

OCH! Nästan alla sexuellt överförbara sjukdomar går att bota som tur är. Hellre det än ett land med analfabeter.

Sluta kämpa emot utveckling, fakta och intelligens.

Anonym sa...

Vad är moral? Vem avgör det?

Syftar du på gudomlig moral så måste du bevisa att just din gud finns av alla tusentals gudar.

Att stoppa musik och hänvisa till obevisade gudar anser jag är omoraliskt.

Vem har rätt?

Mohammad sa...

Men herregud... Snacka om att snacka om saker du inte vet ett dyft om! Visa mig statistiken pa att det ar med sexrelaterade sjukdomar i vastvarlden. Visa mig ocksa statistiken pa drogmissbruk. Om du vill kan jag linka till en sida om AIDS i Indonesien (varldens storsta muslimska nation).
Radikala islamister forbjuder saker vilket gor att muslimer VILL se och ha det. Tittar precis pa de stackars Iranska kvinnorna som vill spela fotboll med inte far det (Discovery channel).
Annars ar det bra har i Malaysia dar jag bor. Och inte ar det mer moral har, snarare mindre skulle jag vilja saga...

Salamat Hari Raya.

Anonym sa...

Ja usch, vad äckliga andra människor kan vara. Ingen tvingar någon att gå och se henne som jag förstår det. Om människor kunde sköta sina egna liv istället för att lägga sig i andras skulle vår värld bli så mycket lättare att leva i.

"Vad gör omoraliska människor i andra delar av världen?" Ja uppenbarligen är de inte välkomna om de vill komma på besök och piskade/stenade om de redan är där och får för sig att göra något omoraliskt, som att sätta på sig ett par byxor. Suck.

Andreas sa...

"om hur mycket västvärlden får pracka på den muslimska världen med sin vridna syn på sex och alkohol"

Pracka på? Det är väl frivilligt att gå på konserten? Vad ansér du om moskébyggen i Sverige och "kvinnotider" på badhus, är inte det att pracka på västvärlden en förtryckande kvinnosyn?

Anonym sa...

Moral är en personlig uppfattning som inte skall dikteras av någon annan än en själv.

M

Anonym sa...

Ja, för att stena kvinnor och döma folk till döden för deras "avvikande" sexualitet är ju så himla mycket mer moraliskt...

Anonym sa...

Man kan ju också ha fri vilja. Tänk om man kunde välja att gå på en konsert eller inte. Det finns kanske icke muslimer i Malaysia? Människor som tycker det är okej med lösaktig klädsel eller tillfälliga sexuella förbindelser?

Anonym sa...

Haha, i min ungdom bodde jag ihop med en grupp singla nordafrikaner i Paris under ett läsår, och jag vet inte vem som hade mest dåligt inflytande på vem. Det var en härlig tid, rena orgiefesten från början till slut... :-)

Ibrahim sa...

Konstigt att mitt inlägg försvann. Jag skrev ju om att jag ville starta en diskussion om varför västvärlden lagt beslag på vad som är rätt och fel. Västvärlden har rätt i allt, och alla andra har fel. Det är den mentaliteten väst går efter.

Vill ni veta varför så många muslimer bor i västvärlden idag? Jo, det är för att västvärlden har bränt ner den muslimska världen, dränkt muslimer i krig och fattigdom. På 60-talet levde folk gott där nere. De hade samma levnadsstandard som här i Europa. Men sen kom Saddam Hussein och "al-CIAda", som vissa gärna kallar.

Wahabisterna, som hjälpt väst att bränna ner den muslimska världen är ju CIA:s och Mossads bästa vänner. Dessa al-qaedister förstör alla länder som både är muslimska och som fungerar. De där talibanerna är ju västvärldens vänner, och det vet ni inte ens ju!

Måste vara pinsamt att ha tillgång till internet och inte veta att CIA använder al-Qaida som ett verktyg för att smutskasta Islam.

Iyad sa...

Konstiga kommentarer.. varför vi behöver moral och vem som bestämt det? Det är Gud som bestämt det inte en religion eller en man. Det är Gud som skapat dig och mig.
Människor går oftast snett och hamnar i knipa när de vägrar följa Gud och hans lagar/regler och råd. Ta alkohol som ett exempel. Gud förbjuder alkohol. Människor vägrar lyssna. Kolla på konsekvenserna. Alkohol kostar den svenska staten flera hundra miljarder kronor varje år. Tusentals människor dör varje år p.g.a. alkohol. Majoriteten av alla våldtäkter och bilolyckor är alkohol inblandat. Misshandel och familjeproblem ofta p.g.a. alkohol. Nästan alla hemlösa i Sverige är det p.g.a. att de är alkoholister. Finns massor av sjukdomar som uppstår p.g.a. alkohol. Finns mycket mer att skriva och detta var bara ett exempel. Och ni undrar varför människan behöver lagar och regler och moral att gå efter? HELT SJUKT. Om er tanke är logisk så ska alla i Sverige få göra som de vill och inge regler och lagar ska råda!!!