Politik och mellanöstern: Nazism = Sionism

21 september 2009

Nazism = Sionism

Efter de vilda demonstrationerna igår vill jag skriva ytterligare ett inlägg om händelsen. Det skrivs mycket om att ett antal muslimer gick samman med nazister. Jag vill undervisa mina läsare vad nazism verkligen är, både för muslimer och icke-muslimer.

Under 1800-talet bildades flera nationalistiska ideologier i Europa. Samtliga var baserade på rasistiska inslag. Nazisterna ser arier som den överlägsna rasen och sionisterna ser det judiska folket som den överlägsna "rasen"/folkgruppen. Nu påstår ett antal människor här på internet att muslimska palestinademonstranter gick samman med nazister. Nu vet jag inte om detta stämmer. Jag var inte där, och på de bilder jag sett finns inget underlag för detta påstående. Men jag vill varna alla muslimer, nazister är inte våra vänner. Nazisterna är sionisternas vänner.

Tänk bara på det. Samma sorts människor som förtryckte judarna på 1930- och 1940-talet vill förtrycka oss idag. De för samma sorts politik. De använder sig av samma sorts argument.

Jag behöver inte säga mycket mer än så. Det gör den här hemsidan.
http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/nazisupport.cfm

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det här inlägget visar verkligen hur extrem du är.

Tack för att du tagit av dig masken.

Ibrahim sa...

Så, jag är extrem för att jag lägger fram bevis på att nazisterna stöttar sionister? Men när folk påstår att muslimer och nazister är vänner, helt utan belägg, då är allt okej? Det här visar hur vriden vår värld är.

Unknown sa...

Garv!

Nytryckningar av Mein Kampf i arab-världen (tillsammans med Sion Vises protokoll) är alltså bara att lära sig om fienden? :-)

Du vet verkligen inte att muftin av Jerusalem var i Nazi-tyskland under 2a Världskriget -- och omnämndes som stark inspiration till Förintelsen vid rättegången i Nürnberg? :-)

Diskuteras på Wikipedia-sidan om honom.

Det var tydligen planer om vad som skulle hända judarna, om Rommel lyckats lite bättre.

Ibrahim sa...

Aldrig hört talas om att europeiska böcker trycks i mellanöstern. Oftast sker sånt här hemma i Europa och skeppas över dit.

Jag, nog var muftin av Jerusalem på nazisternas sida enligt många (men inte alla) historiker. Men den svenska kungen var ju också det.

Hört talas om något som kallas "bandwagoning? Dagens exempel är att många stater allierar sig med USA för att de tror att USA är vinnaren. Folk under första skedet av andra världskriget trodde att Nazitysklad var vinnaren, vilket kan förklara stödet till nazisterna, åtminstone i början av kriget.

Anonym sa...

Sion den vises protokoll har blivit filmatiserad och går som tv-serie i flera länder i mellanöstern.

Den kända förfalskningen lever vidare genom arabernas hat mot judar.

Ibrahim sa...

Verkligen? Vad heter filmen? Vill gärna se den.

Anonym sa...

Haha du e ju för fan inte riktigt klok , var fan för du allt i från? Bara för att de står så på en sida på internet så e det inte sant! Idiot!

Ibrahim sa...

Visst svider det när folk bevisar att nazister samarbetar med sionister?