Politik och mellanöstern: SD smutskastar Libanon

25 april 2009

SD smutskastar Libanon

Sverigedemokraterna har gjort en dussin filmer och lagt ut de på youtube. Filmerna är avsedda att visa hur dagens multikulturella Sverige ser ut...eller snarare hur SD hoppas att Sverige ser ut...så att de kan vinna nästa val...och bli supercoola och häftiga riksdagspolitiker...

De flesta av dessa "informationsfilmer" är tecknade och skulle nog inspirera Stalin, Mao och Hitler om de levde. Men det finns en film som jag reagerade på. Titeln till filmen är: "Malmö - Ett nytt Libanon eller en sista varning", men det allra roligaste är att inga bilder i videon kan kopplas med Libanon. Bortsett från några bilder från Irak har man tagit ett antal bilder från Pakistan och Rosengård...och sen på något konstigt sett kopplat de med Libanon.



Alla vet nog redan att SD tjänar mycket på att implementera vi-och-de-mentaliteten i samhället. Inte nog med att blattar bara älskar att misshandla svennar, nu ska blattarna också konstruera ett eget arabland här i Sverige. Turkarna, somalierna och chilenarna är också med på saken, enligt SD. Hur som helst, Libanon svarade tillbaka.



Själv har jag aldrig tagit SD på allvar. Jag ser inte Sverigedemokraterna som ett parti, snarare som en cirkus. Vissa hoppar mycket, andra slukar eld. Resten klagar på samhället...
Men problemet är inte SD, problemet finns i stort sett alla länder. Integrationsproblematiken har ställt till problem överallt. Men hur löser man då dessa problem? Genom att göra tecknade filmer som visar hur ofta invandrare slår svenskar?

Jag tror att människor i många, många generationer till kommer att bry sig om sina rötter. Många människor i framtiden kommer att söka sina rötter. Men jag tror att folk ändå vill kunna leva tillsammans. Vi lever trots allt på en och samma planet. Den här demoniseringen av andra folkgrupper, som SD gör, kommer inte att göra något bra.

En sista sak. Jag vill tipsa ansvariga inom SD att besöka Libanon. Åk dit och se landet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast dem flesta i den andra videon är rika libaneser. Det kristna folket så att säga. Fast Libanon är fint jag brukar vara där och jag har sett att dem har byggt upp extremt mycket sen libanon kriget :)

Ibrahim sa...

Ja, den är lite vinklad. Men det ger ändå en bra bild av Libanon gentemot SD:s film.