Politik och mellanöstern: Planerna om terrordåd mot Jyllands-Posten högst sannolikt påhittade

30 oktober 2009

Planerna om terrordåd mot Jyllands-Posten högst sannolikt påhittade

Ungefär en gång i månaden får man höra att polisen i Europa och USA gripit misstänkta terrorister som varit "just i färd att genomföra ett terrordåd". Det är intressant, för det måste betyda att polisen i väst är otroligt duktiga och alltid har turen på sin sida. Då undrar jag varför några polismän i Irak alltid låter terrorister smita undan säkerhetsbarriärer för att mörda hundratals civila.

Nu senast greps två män i Chicago misstänkta för att ha planerat ett terrordåd mot Jyllands-Posten och den mannen som ritade de s.k. Muhammed-bilderna. Idag fick tecknaren Kurt Westergaard lämna sitt hus för att hans hem var bombhotat. Polisen sköt senare "bomben", vilket visade sig vara ett vanligt brev. Jag vet inte hur det är med er, men jag får brev varje dag...nästan i alla fall.

Jag har länge misstänkt att dessa "gripna terrorister" egentligen inte existerar. De kanske existerar, men att de är oskyldiga människor som blivit drabbade av en sionistisk konspiration mot Islam. Det kan ha lika gärna varit jag som blivit gripen, misstänkt för att ha planerat ett terrordåd som jag aldrig gjort. Det kan ha varit du. Vem vet?
Men vad vi vet är att ingen poliskår i hela världen är så duktig och har så mycket tur att de griper varenda terrorist som sägs vara i färd att genomföra ett attentat. Det kan hända några gånger, men till slut måste väl terroristerna lyckas. De har väl inte oddsen mot sig?
I Irak lyckas terroristerna i de allra flesta fall. Samma borde väl gälla här i väst?

Al-Qaida bryr sig inte om västvärlden. Det gör de verkligen inte. Al-Qaida är missnöjd med de arabiska regeringarna (plus Iran), och har därför valt att kriga mot de muslimska länderna. Vid sidan av slåss al-Qaida även mot Islam, eftersom de anser att deras egen tolkning är bättre.

Det som hänt Jyllands-Posten på sistone är alltså försök från sionisternas sida att sprida skräck. De försöker hålla skräcken vid liv genom att gripa oskyldiga människor och kalla de terrorister.

För er som undrar varför jag är övertygad om att det är så, måste jag säga något. Har ni hört något om de rättegångarna mot dessa "terrorister"? Nej, för de finns inte. Hade de funnits hade sionisterna utnyttjat rättegångarna så in i helvete...men det gör de inte.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6042485.ab

Inga kommentarer: