Politik och mellanöstern: Massaker i Gaza-remsan

27 december 2008

Massaker i Gaza-remsan

Minst 140 palestinier dödades och omkring 200 skadades enligt de senaste rapporteringarna. Enligt vissa källor är siffrorna uppe i 152 respektive 250. Jag misstänker att majoriteten av de drabbade är civila, eftersom civila är alltid målet för sionisterna, alltid.

Hamas skjöt tillbaka raketer och granater, vilket dödade en israelit och skadade ytterligare 4 personer.

För att fortsätta på ämnet jag skrev om igår, vilket är ignoransen bland arabiska medier kollade jag igenom en del av de arabiska TV-kanalerna. Hälften har valt att inte följa utvecklingen i Gaza-remsan.

Jag tänker fortsätta skriva mer om utvecklingen i Gaza-remsan regelbundet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en rabisk antisemit som sprider Sions Vises Protokoll på Ung Vänsters blogg.

Du tål inte judar, säger du där. Då föreslår jag att du drar tillbaka till det arabiska skithål du kom hit ifrån. För i Sverige får judar bo och leva fritt, till skillnad från i den efterblivna arabvärlden.

Ibrahim sa...

Det där var bara fakta. Och jag vet att sionister ignorerar den faktan. Jag har inget emot judar, men jag har verkligen problem med sionister. Men fakta, det kan man inte lämna bakom sig när man vill inse sanningen.

Jag tänker faktiskt flytta tillbaka, till skillnad från de sionister som tänker stanna kvar på någon annans land.

Anonym sa...

Till Anonym

Sionister och den kristna högern njuter av att se blod rinna. Det finns måst många judar som bor i fred i arabländer. Det finns t om ministrar i Marocko och Tunisien som är judar. Vad gör Israel i Gaza? Varför har de tvingat folk i flera år i misär? Hur många FN-resulotion finns det MOT Israel som Israel struntar blankt i och kallar sig för Demokrati..

Fortsätt Ibrahim med det du gör, det är många som hejar på dig!

Norrländskan