Politik och mellanöstern: Utbildningsavgifter

02 december 2008

Utbildningsavgifter

Undrar varför man slänger ur sig ett sådant förslag. Saknas det pengar i statskassan eller? Jag tror seriöst inte att man vill införa utbildningsavgifter bara för att folk "pluggar för länge". Synd för de som vill bli kirurger då...

På senare tid har regeringen kommit med en hel del korkade förslag. Jag har börjat ifrågasätta deras kompetens. Det verkar som om de vill förstöra våra liv. Jag har kämpat hårt för att bli behörig till högskolan, och förhoppningsvis kommer jag in nästa termin. Jag tycker att de 2500 kr man får varje månad från CSN är för lite, men jag tänker inte klaga. Men att betala avgifter för att man pluggar? Nu har de gått för långt!

Det är allt jag har att säga för tillfället. Resten får ni läsa om i artikeln.

"Utbildningsavgifter - en dålig idé"
http://www.aftonbladet.se/debatt/article3901721.ab

Inga kommentarer: