Politik och mellanöstern: Tvåsamheten under anfall...igen

06 november 2008

Tvåsamheten under anfall...igen

Har inget med politik att göra. Jo, kanske lite. Men det här är något jag reagerar på. Vad är fel på tvåsamhet? Det har ju fungerat bra i tusentals år. Ja just det, modern-snacket på ingång igen. Nu ska man vara modern på alla möjliga sätt, det räcker inte med att man har TV och dator hemma. Nu ska man plötsligt ha flera parterns.

Jag kan inte föreställa mig hur ett sådant liv skulle kunna se ut. Jag har växt upp med det där om att man ska hålla sig till en person, och enbart den personen. Jag har planerat att gifta mig med en kvinna och vara med henne för resten av mitt liv, och jag ser inget tråkigt med det. Så länge frun är nöjd, är jag nöjd.

Och sen, hur blir det barnen? Eller finns inga barn med i bilden? Hoppas det isåfall. Jag tror att barn skulle ha det ganska svårt att veta vem som är fadern och vem som är modern i familjen.

Jag förstår inte det här med att vi ständigt måste ändra på våra åsikter. Bara för att min farfar hade likadana åsikter som jag har idag behöver jag inte ändra på mina åsikter. Eller måste jag göra det bara för att vissa har tolkat innebörden av samhällsutveckling helt fel? Ständigt måste folkmassan bombaderas av sneddrivna "vi måste modernisera oss"-skitsnack av folk som har noll koll på etik och moral.

Vad kommer det bli av oss?

"Tvåsamhet kan vara osunt"
http://aftonbladet.se/wendela/article3683404.ab

Inga kommentarer: