Politik och mellanöstern: Det är aldrig fel att ställa sig emot sionisterna

26 januari 2009

Det är aldrig fel att ställa sig emot sionisterna

När nazisterna samlas i Salem varje höst är det svenska folket ganska enat om att sätta stopp för nazistverksamheterna. År efter år får många ansvariga politiker kritik för att ha låtit nazisterna verka i fred, och jag håller med kritikerna. Jag tror på demokrati som är fri från fascism, och med fascism syftar jag även på sionism då även sionismen är en fascistisk ideologi.

Den pro-israeliska demonstrationen i Malmö i söndags stördes av motdemonstranter. Och visst tycker man att pro-israelerna också ska få säga sitt, trots att jag strikt ogillar deras åsikter. Men det finns en gräns. Man har ju även satt gränser för nazisterna, så samma borde även gälla sionisterna (pro-israelerna). Därför tycker jag att det är bra att motdemonstranterna markerade för pro-israelerna, trots att de gick lite för långt. Att kasta flaskor är respektlöst...

Men det är ännu mer respektlöst att stötta världens värsta terroristregim som mördar barn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var där. Motdemonstranterna uppförde sig som ligister. Om de lyssnat hade de kanske förstått att deta var ingen aggresiv manifestation för krig.
Visst, det var inte alla som var våldsamma, men alla som ser detta och inte ingriper är medansvariga. Istället lät man gatans parlament råda.

Anonym sa...

Jag var INTE där men stöder de som demonsterade EMOT sionisterna. Att välja att stödja "Israels rätt att existera" efter en Israelisk massaker är en aktiv handling för att stödja MORD, KOLONIALISATION och RACISM. Detta är ditt älskade Israels själ som ständigt leder till "krig".

Allt sådan MÅSTE bekämpas.
Alla som ursäktar Israels massmord är oxå en del av dess hemskheter. Att ni har mage och samlas gör er DELAKTIGA i massmordet.

I Israel kan du säkert promenera fritt och glatt. Här i Sverige råder andra normer och här kommer du och de dina att bekämpas.

Tack gatans parlament för att ni finns!

Ibrahim sa...

Jag tycker att sionismen borde bannlysas, som man bannlyste nazismen. Båda ideologier kommer från samma sorts människor, som jag skulle vilja kalla "mänsklighetens avskum".