Politik och mellanöstern: Grattis Barack Hussein Obama!

20 januari 2009

Grattis Barack Hussein Obama!

Måste erkänna att jag är väldigt skeptisk till att det blir någon förändring i överhuvudtaget när Obama tar Bushs stol. Visst var det kul att höra att en man med mellannamnet Hussein valde att kämpa för att bli president, men en kort tid trodde jag att det amerikanska folket var för fördomsfullt mot arabiska namn. Tydligen var det jag som var fördomsfull istället.

Men en gång i slutet av 2007 tappade jag all tilltro till Obama. Under valkampanjen visade Obama mycket stöd till palestinierna, vilket ledde till en motattack från AIPAC och dess hantlangare. Efter 2-3 dagar av massmedial krig mot Obama, vek han sig och kastade sin pro-palestinska politik i papperskorgen. Den nya Obama skulle inte stödja arabländer, utan Israel och bara Israel. Det var ett misstag. Barack Obama borde ha slagit tillbaka mot AIPAC, men jag antar att han inte ville riskera samma öde som JFK...

Trots allt hoppas jag ändå på en positiv förändring, för det amerikanska folket och även för oss alla andra.

Stor säkerhetspådrag i Washington D.C.
http://aftonbladet.se/nyheter/article4218153.ab

Inga kommentarer: