Politik och mellanöstern: Krig på Internet

01 januari 2009

Krig på Internet

Det har snackats mycket om "Israels krig på internet". Israeliska "cyber-soldater" påstås hänga runt på inflytelserika hemsidor (som exempelvis youtube och större nättidningar) för att försvara Israel. Dessa "soldater" gör allt för att skydda Israels rykte. De brukar kontakta sina vänner för att hjälpa till under diskussioner på olika forum, det vet jag. Alltid när jag diskuterar med en pro-israelit dyker fler upp efteråt och skyddar honom/henne och Israel. Oftast dyker tre personer upp i efterhand, men det brukar variera.

Utöver det brukar dessa "soldater" också försöka påverka omröstningar på nätet. Med hjälp av ett nätverk av tusentals "soldater" kan de rösta på olika omröstningar till Israels fördel.

Det här visar hur avancerad den sionistiska rörelsen är, och antagligen är detta cyber-krig ett måste för sionismens överlevnad nu när allt fler människor har tillgång till Internet och oberoende nyhetsrapportörer. Som medmänniska kan man inte stötta varken sionismen eller Israel. Alla som stöttar Israel har sina ekonomiska, militära och religiösa vinster, inget som har med medmänsklighet att göra. Det där demokratisnacket har bara ett syfte, vilket är att lura folk att tro att Israel är "bra för världen".

Anledningen till att många kristna stöttar Israel är för att de tror att Jesus kommer att komma tillbaka. Det är även det som styr USA:s centrala utrikespolitik. Resten stöttar Israel för att de växt upp med pro-sionistisk propaganda.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förvånar mig att du inte håller till på flashback.se

Ibrahim sa...

Vad menar du?

Anonym sa...

Jag menar det jag säger.. Att du inte hänger i islam-forumen.

Ibrahim sa...

Borde jag göra det? Vissa på flashback tenderar att vara envisa, och det är jobbigt att diskutera med folk som tror sig veta allt, men som inte vet något alls. Det är just därför jag inte hänger på flashback.

Anonym sa...

Synd.. Du skulle kunna banka vett i folks huvuden.

Ibrahim sa...

Hmm, men det där kräver mycket tålamod som sagt.